24 MARS 2015-V.29

Det här verkar va en vecka då jag inte har några som helst problem med att somna om när Pälsk går iväg till jobbet. =) Har fått "sova ut" både igår och idag, vilket gillas. Sover dessutom väldigt bra om nätterna nu, elelr har iallafall gjort dom senaste dagarna. Tummen upp för det också ju! 
 
Däremot så har jag ju en ständig halsbränna nu för tiden som håller på att ta kål på mig.. Att jag sen inte har några "halsbränne-tabletter" hemma gör ju inte saken bättre! Testade filmjöl i helgen och då funkade det så jag har fortsatt med det. Nu verkar det dock inte hjälpa längre... Typ lever på fil eller yoghurt känns det som, men det hjälper inte. Jo, för stunden men inte mer än så. Blir att köpa dom där tabletterna mot halsbränna imorgon. Halsbränna är fan inge skojj asså!! =( 
 
Tisdag idag, vilket såklart betyder att vi går in i en ny graviditets vecka. Vecka 29 står det nu och det är bara 11 veckor kvar till beräknad ankomst! =) Magen den växer så det knakar och bebis G lever om där inne hela dagarna. Att jag känner mig som en vandrande valross nu förtiden har jag lärt mig att stå ut med. Det är inte långt kvar nu, så det är bara bita ihop och gilla läget. 
Imorgon är det dags för ett besök hos barnmorskan igen. Vanlig rutinkontroll. Ska bli spännande att se vad alla värden och mått ligger på och självklart att få höra bebis G's hjärta slå igen! Den känslan som infinner sig då är ju obeskrivlig! <3 
På fredag är det även dags för första delen av föräldrautbildningen som vi har anmält oss till. Om jag inte har helt fel så handlar del 1 om själva förlossningen och barnet.. Kan ha fel, men tror det va så. Spännande ska det bli iallafall och jag tror att även Pälsk tycker det, även om han inte direkt skriker ut det. ;P Haha... Han är så söt min Pälsk! Han är verkligen den perfekta för mig och kommer bli en underbar pappa till vår lilla G! Det är jag helt hundra på!! <3 
 
Strålande väder är det ute idag, vilket ger mig ett litet sug för en promenad. Men får se. Med den här halsbrännan och illamåendet så kan det bli så att jag stananr inne. Men det skulle ju va skönt med en promenad i solen och sen så är den ju ganska behövlig. =P 
 
Hoppas på att kunna hämta ut ett paket från Lekmer i kväll. Paketet innehåller en gravidväska med massa saker i. Själva väskan kommer även funka perfekt som skötväska sen. Om vi kan hämta ut det ikväll så lovar jag att slänga upp en bild på allt innehåll imorgon..
Dags för mer yoghurt känner jag nu.. Jävla halsbränna!! Gå o dö eller nåt! Är det nån som har nåt tips mot halsbränna föresten? 
 
XOXO
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback