13 FEBRUARI 2015- Fredag den 13e......

Idag är en sån dag då jag tänker hålla mig inne och helst nerbäddad i soffan eller sängen. 
Tänker inte ge denna dag en anledning till att straffa mig. Det är FREDAG DEN 13e gott folk om ni missat det!!? 
 
Morgonen har väl varit sådär. Låg kvar i sängen när Pälsk gick upp, brukar gå upp och säga hej då annars men stannade kvar i sängen då jag va sjuuukt trött efter gårdagens äventyr. Dock kunde jag inte riktigt somna om mer än ca 30 min. Men låg kvar i sängen till ca 8.30 och glodde på tv. 
Nu är jag uppe och har just ätit lite frulle och har Nyhetsmorgon på i bakrunden. 
 
Jo men just ja. Gårdagens äventyr va det ja. Klev upp med tuppen kl 05.15 och blev en timme senare upphämtad av faktiskt hela min familj. Vi körde lillebror Peter till hans jobb och sen pappa till hans, sen åkte jag, mamma och lillebror Martin vidare in mot huvudstaden och mot Södersjukhuset där lillebror skulle plocka bort stygn och få nytt gips på hans skadade tumme. När han var klar där åkte vi vidare till mormor en sväng där vi åt lite frukost och spenderade lite tid med henne i nån timme. 
Vid 12-tiden åkte vi mot Stinsen i Häggvik där det skulle shoppas för mitt och Pälsk's presentkort som vi fick i julklapp av mamma och pappa. det blev 7st klädesplagg till bebis G, ett linne till mig och en alla hjärtans dag-present till lillebrors tös. Har fortfarande pengar kvar på presentkortet så kommer bli ytterligare en sväng dit i framtiden. 
Vrålhungriga och ganska trötta (iallafall jag) efter shoppingen åkte vi över till farmor i hopp om att kunna äta nåt där, men när vi kom dit så hade hon nada hemma, så fick bli enbart lite digestivekex att "mätta" våra magar med. Vilket senare skulle visa sig inte räcka. För i bilen när vi är på väg och hämta pappa och lillebror Peter på deras jobb så känner jag hur illamåendet börjar komma, jag börjar kallsvettas,kände mig svimfärdig och fick en sjuk värk i magen och ryggen. Värken i ryggen kom tidigare, förmodligen pga att jag gått i massa trappor och gått omkring en massa hela dagen. Foglossning med andra ord och ett bäcken som värkte till tusen. 
När vi kommer till lillebrors jobb så går pappa och andra lillebror in i köket och fixar vatten och en dubbelsmörgås med skinka på till mig som dom sen kommer ut med. Bra att ha en lillebror som jobbar i ett skolkök och är köksansvarig ibland. ;P Haha.. Åt upp smörgåsen långsamt, tog nästan 20 min innan jag fått i mig hela smörgåsen och jag kände redan efter någon tugga att jag började må bättre. 
Det va faktiskt lite läskigt där ett tag då jag verkligen mådde skit för en stund och trodde att något var fel. Men insåg ganska snabbt att det berodde på att jag knappt ätit eller druckit nåt på hela dagen och dessutom rört på mig en hel del. Väl hemma så la ag mig raklång i soffan och inväntade Pälsk. Fick bli micromat till middag och en lugn kväll. Sov som en stock hela natten och hoppades på att kunna sova länge idag, men jaja jag får ta mig en vila under dagen. För idag tänker jag som sagt inte göra ett skit. Har typ inga krafter till att göra nåt och tänker bara vila hela dagen för att samla krafter till helgen som är ganska fullspäckad med både kalas för Emilia (Pälsk's brorsdotter) imorgon och kalas/fika för mig på söndag då jag fyller 27år! =)
 
Alla hjärtans dag imorgon + att vi firar 6år som förlovade imorgon. Vi kommer nog inte fira det på något speciellet sätt eftersom att jag fyller år på söndag + att vi ska iväg på kalas imorgon. Blir kanske en mysig middag framför melodifestivalen under kvällen, men annars blir det nog en lugn dag. 
 
Nu ska jag ta mig ett stort glas vitamin och mysa ner mig här i soffan och se nåt avsnitt av andra avenyn. 
 
XOXO
 
 Gårdagens shopping till bebis G <3


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback