23 APRIL 2015- Effektiv dag!

Jag har insett att jag verkligen är sämst på att blogga.. 
Det går verkligen i perioder. Men känner lite så att, varför ska jag ens anstränga mig att skriva ett inlägg om jag inte har nåt att skriva om eller känner nån större lust för det? Nä, då är det ju bättre att skita i det och skriva när jag väl har nåt att skriva om. Annars kommer jag bara tråka ut er.... =P 
 
Så.. Det har gått några dagar, men inget speciellt som hänt. Har mest bara varit hemma och tagit det lugnt. Helgen spenderades i lugnan ro hemma, mysiga frukostar med nybakat bröd både lördag och söndag. Vi va en sväng till Ö&B och plantagen i lördags (tror jag det va) och i söndags så åkte jag med mina föräldrar till min underbara mormor som fyllt år och firade henne lite. 
Fredagen bjöd ju på "Föräldrautbildning del 1" och om jag ska va ärlig så va det ganska tråkigt att bara sitta där i 4 timmar och lyssna. Trodde vi skulle få göra lite övningar och så också, men tydligen inte. visst lärde jag mig en hel del nytt, emn känns som att jag lika gärna hade kunnat läsa på nätet eller i nån bok om det som sas. Men jaja... 
 
Det är redan torsdag och idag väntar ett besök hos vår kära BM i eftermiddag. Idag ska hon tydligen kolla om bebis G har börjat fixera sig inför det som komma skall. Jag har en känsla av att han inte har gjort det än, men att han är på väg. Tror att han ligger lixom snett neråt. Känns som det. Men vi får se vad BM säger i eftermiddag. =) 
 
Trots att natten va ganska så jobbig, eller rättare sagt dom senaste nätterna har varit jobbiga pga ryggont, vaken bebis som lekt boxning med mina revben och så allt detta kissande, så känner jag mig ovanligt pigg idag. Pigg och effektiv. Har redan gjort sånt som jag inte gjort på flera dagar. Med andra ord, fixat med både disk och tvätt! Förut var det en vardagssyssla för mig och något som jag gjorde varje dag. Men senaste tiden så har det inte blivit så då jag varit sjukt trött, haft ont i ryggen eller helt enkelt inte haft någon energi till det. Men idag verkar jag ha lite energi iallafall. Både tvättmaskinen och torktumlaren är igång, det hänger ren tvätt på tork och diskmaskinen blev precis klar. Gäller att ta vara på dom här stunderna, för dom sker inte ofta nu för tiden. Middag har jag inte lagat på säkert flera månader.. Iallafall på flera veckor. Tur att jag har min underbara Pälsk som mer än gärna (host) ställer sig och lagar middag varje dag trots att han jobbat hela dan. jag kan plocka fram middag från frysen eller så, men det är alltid han som lagar den! Han är bara för bäst! <3 <3
 
Planen jag har just nu är att göra mig lite iordning. Inte sminka mig o så, men klä på mig lite vettigare kläder än morgonrocken, borsta tänderna och ja allt det där hygieniska. Sen tänkte jag nog slå igång en film och göra mig nån lunch. Blev tidig frukost idag då jag vaknade 1 timme tidigare än vanligt idag. 
 
Take care! 
XOXO
 Tisdagens v.33 bild <3 
Från fredagen. (V.32 (31+3))

 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback