15 APRIL 2015- Bm besök.

Tjoho gott folk! 
 
Känner nu hur ögonlockan börjar bli allt tyngre och tyngre... Kommer nog snart slockna här på soffan. 
Sov inte så jätte bra på hela förra veckan, så nu när jag äntligen är hemma igen så sover jag väldigt mycket. Jag är ju egentligen en morgonmänniska, men efter förra veckans bravader så kan jag lätt sova till kl 09 och sen en powernap på ca 1-1,5 timme under dagen. 
Men idag är jag extra trött, för idag va jag tvungen att gå upp tillsammans med Pälsk vi 06-tiden. Eller egentligen så behövde jag inte det, hade kunnat sova till iallafall 7.30, men eftersom att jag var så "pigg" där vid 06-tiden så tänkte jag att jag lika gärna kunde gå upp då. 
Anledningen till att jag inte kunde ligga och sova hur länge jag ville denna morgon va för att jag hade ett besök hos min underbara barnmorska imorse kl 9 och denna gång följde mamma med då Pälsk inte kunde gå från jobbet. 
 
Hos bm såg allt bra ut. Ett hjärtljud på 144-145 slag/min hos bebis och ett SF-mått (måttet på min livmoder, magmått) va på 30 cm. Mitt blodtryck låg på 120/70 vilket är perfekt! Allt såg med andra ord super bra ut och vår lilla prins där inne följer sin kurva exakt som han ska. Bm pratade nåt om att han ligger +2,5 på kurvan och vad jag förstod det så är det en perfekt siffra, att han ligger precis som han ska på kurvan. Super kul att höra ju! <3 
Nästa besök hos bm är redan nästa onsdag, men innan dess så är det föräldragrupp som gäller på fredag. Ska bli spännande! Del 1 är nu på fredag och del 2 är nästa torsdag. Så det blir en del springande på MVC kommande vecka. 
 
Va iväg med mamma och pappa upp till Eurostop igår och tanken var att jag bara skulle hämta ut en gratis body från KappAhl och köpa mig ett par vårskor, men med mig hem fick jag även en mjukisdress och strumpor till bebis G.. ^^ Har så svårt att hålla fingrarna borta när jag ser nåt sött eller nåt jag vill ha till honom.. =P Men kläder kan man ju inte få för mycket av.. =) 
Tänkte böja kolla lite på vilka kläder som ska med i förlossnings/bb väskan denna vecka. Har redan börjat packa ner lite smått sådär, men det är inte klart. Tänkte även börja kika på vad jag och Pälsk ska ha med oss. Lika bra att ha allt klart, för man vet ju aldrig när bebis tänkt titta ut. <3 
 
Men innan jag gör något sådant så tänkte jag ta mig en stund här på soffan och bara ta det lugnt. Är som sagt extra trött denna dag. 
Blir nog nån film eller så och nu när jag tänker efter så är jag nog faktiskt sugen på en kopp varm chocklad! =) 
 
XOXO
V.32 magen från igår! <3 
 


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback