14 APRIL 2015-I'm back + V.32!! <3...

Dagarna har sprungit iväg och det har hänt en hel del den senaste veckan. 
Förra veckan var riktigt jobbig. Sov inte hemma på i stort sätt hela veckan. Nä, tillbringade nätterna på Antenatalen på Karolinska sjukhuset där jag låg för observation måndag-torsdag. Natten mellan söndag-måndag spenderade jag på förlossningen.. Fick även spendera natten mellan fredag-lördag på Antenatalen. Med andra ord så sov jag bara hemma två nätter förra veckan... =( Men nu är jag hemma igen och har fått sova i min sköna säng med mina fina älsklingar..
 
Ni undrar säkert vad som hänt och varför jag tillbringat dessa nätter på sjukan... 
För att fatta mig kort så fick jag i söndags kväll en ganska rejäl blödning och fick åka akut in med ambulans. Väl på plats så togs jag emot av ett hel gäng barnmorskor,undersköterskor och läkare. Man undersökte mig och insåg ganska snabbt att det inte var något livshotande för bebis, men att min moderkaka låg lite lågt på ena sidan och börjat blöda då den "skrapats sönder" lite. Jag fick blodstoppande tabletter och en spruta som ska snabba på bebis lungutvecklande. 2 sprutor fick jag. Jag var helt 100% säker på att det skulle bli akut kjejsarsnitt, men tack och lov så blev det inte det! 
Men det blev som sagt några nätter kvar för observation. Inte dom roligaste dagarna jag varit med om kanske, men vad gör man inte för att veta att vår älskade bebis G mår bra! <3 
Varje dag blev jag "uppkopplad för att kolla bebis G's hjärtljud och sånt där och varje dag såg allt super bra ut! En livlig liten kille vi har där inne, som inte alls gillade att man var där och störde honom. =P Haha... Fick även se honom igen då jag fick gå på ett ultraljud för att kolla så att allt var bra och även där visade det bra resultat! 
 
Nu är jag/vi hemma igen och har varit sen i lördags. Nu väntar ett par veckor av vila och inte så mycket ansträngning. Har blivit sjukskriven fram till förlossningen och den hoppas jag blir om MINST 4 veckor. Då tycker både jag och alla andra att det är OK för bebis att komma! 
 
Idag går vi in i V.32 och det tänkte jag "fira" med en sväng upp till Eurostop med mamma senare idag. Hon ska handla lite åt min kära mormor som dessutom fyller 89 år idag! STORT GRATTIS TILL MIN UNDERBARA LILLA MORMOR!! <3 
Annars kommer det bli en lugn dag. Ska ju inte anstränga mig för mycket, så blir nog en powernap när jag kommer hem sen. Powernap och tv'n skulle jag tippa på. 
Imorgon ska jag iväg till MVC och min BM. Skulle egentligen ha varit där förra veckan, men då låg jag ju på sjukan, så vi sköt upp det till imorgon istället. 
 
Nu ska jag ta och få på mig lite kläder och sen se på lite "Ex on the beach". Missade ju förra veckan, så ska se på lite avsnitt nu tänkte jag. 
 
Take care! 
XOXO
 
 

 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback