19 Maj 2014-"Slutspurts-veckan"

God morgon alla pigga och glada! 
 
Jag skulle ljuga om jag sa att jag var pigg, för det är jag verkligen inte! Har varit ännu en natt med kass sömn och vaknade med världens huvudvärk.. Tänkte ta en morgonpromenad direkt när jag vaknade, klädde till o med på mig promenadkläder o allt, men huvudvärken satte stopp. =( Så tog en lång och varmt dusch istället.
Frukost har jag fått i mig också och en kopp kaffe, men kommer snart bli en till. 
 
Den här veckan kallar jag för "Slutspurts-veckan" och det är för att det är sista skolveckan för denna termin och den är fullspäckad! Idag och imorgon kommer jag sitta hos Annelie och plugga gärnet. Vi har bestämt oss för att göra Etik-uppgiften tillsammans då det är den enda hon har kvar och det är en väldigt klurig uppgift. Hela den kursen tycker jag ju bara är flummig och har därför inte fått nåt gjort i den kursen. Så idag ska jag och Annelie sätta oss med den. Vi ska läsa ett kompendium på typ 100 sidor känns det som och sen svara på typ 10 frågor.. Blää, gillar inte Etik. vad är det bra för? 
Vi ska även göra en genomförandeplan som vi ska lämna in på torsdagens Vård-och omsorgsarbete lektion. Den är enkel och nåt som vi kommer göra på en pisskvart, typ. =P 
Så, jag börjar denna vecka med två pluggdagar med Annelie och sen blir det skola ons-tors. Jag ska dock kolla med vår lärare om det är ok att jag bara är där halvdag på torsdag, vi har egentligen lektion hela dan fram till ca 16.30, men jag känner att jag måste plugga om jag ska hinna skicka in allt i tid. Så ska kolla med henne om det är ok att jag åker hem där vid lunch så att jag kan sätta mig och plugga. Tror inte det ska vara nåt problem, hon vill ju ha in alla uppgifter så.
 
Det här är inte bara "Slutspurts-veckan", utan det är även sen första veckan av 3 fullspäckade veckor. För nästa vecka går jag på min 2a praktik omgång för terminen och kommer va på den i 2 veckor. Ska bli väldigt skojj då min handledare är lillebrors bästa väns mamma + att hans syster som är lika gammal som mig jobbar där också. =) Så kan ju inte bli annat än 2 skojjsiga veckor. =) 
Sååå, jag ber om ursäkt redan nu om det inte kommer bli så himlans mkt bloggande för min del dom kommande 3 veckorna..
 
Helgen då? Ja det har varit en helg med underbart väder.. Vi har grillat,varit en sväng på byn,fixat på tomten och annat skojj. Pälsk satte upp ett staket/räcke vid altanen igår och måste säga att det blev finare än vad jag trodde att det skulle bli. Har även rensat ogräs från tomten. Alla maskrosor är veck, iallafall för stunden, dom växer ju som ogräs, haha =P 
Börjar faktiskt se helt ok ut på vår tomt nu. Det är bara gräsmattan som ska bli finare och sen ska det sättas lite blommor i alla krukor och det ska "pyntas" på altan. Kommer nog bli bra när det är klart. 
 
Oj, va långt detta inlägg blev. Hoppas ni orkar läsa? =P 
Nu måste jag börja göra mig iordning, för om ca en timme ska jag va hos Annelie och jag måste hinna torka håret,klä på mig och leta fram alla skolsaker som jag ska ha med mig.
Kanske kikar in  lite senare, ananrs får ni ha en underbar måndag och start på veckan! =) 
 
XOXO
 
Det blev middag på Valvet i fredags. =) Så underbart gott! 
Lillebror och Carl kom över i lördags och drog fram kubbspelet..
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback