Året var 2013.

År 2013 har varit ett år med blandade känslor, upp- och nergångar. Kärlek,hat,skratt och tårar.
 
Det var året då jag minskade 13kg,tränade som en tok hela våren,började träna kampsport special, la om min kost helt och sprang 2st lopp, Vårruset och Topploppet. Skaffade ett nytt intresse för hälsa,kost och träning.
 
Jag började jobba på Centralskolan som elevassistent med underbara kollegor och elever. Skaffade nya vänner. Jag började plugga Omvårdnad på distans och slutade nivå 1 med bra betyg. Hittade det nya intresset för barn med funktionshinder och teckenspråk som jag också började lära mig.
 
Jag fick en gallsten på 3 cm, som jag har än idag. Jag åkte ambulans fler gånger än vad jag gjort under hela mitt liv, besökte sjukhus oftare än vad jag någonsin gjort. Började ta blodprover utan protest och började få bukt på min fobi för detta. Jag tog även tag i saken och besökte tandläkaren och blev av med 2st tänder och även där började få bukt på min fobi.
 
Jag fick vara med om separationen mellan våra två närmsta vänner, se min mormor ramla ihop och se våra hundar vara dåliga.
Det här var året då lillebror flyttade ner till Linköping till din käresta och där också tog upp skolan och började ta saker och ting på mer allvar.
Fredrik blev farbror till en liten Anton i Mars och många vänner blev gravida. 
Tårarna och känslorna har varit många, på både gott och ont. Ett tag detta år var jag på väg att ge upp, men jag reste mig stark. 
 
Är så mycket som hänt det här året, kan inte sitta och rabbla upp allt för då skulle det aldrig ta slut. Men kan säga det att år 2013 var året då jag började ta hand om mig själv och insåg vart jag var påväg. 
Nu ska år 2014 bli ännu bättre och det är så många mål som jag har. Både inviduellt och tillsammans med Pälsk. Vi kör inga löften,utan mål. Enklare att klara mål än löften.
 
Mål för år 2014:

* -10kg till sommaren och -15kg på hela året.
* Springa 3 st lopp. Vårruset, Topploppet och Midnattsloppet (eller nåt annt lopp)
* Träna minst 2ggr/vecka
* Resa (med Pälsk)
* Påbörja utredning (med Pälsk)
* Bli klar med pluggandet och med bra betyg
* Flytta till hus (med Pälsk)
 
Det där är målen jag har och som jag och Pälsk har tillsammans. Ska nog inte bli några problem. Blir jag bara av med gallstenen så är det bara köra på sen! 
Så nu ser vi fram emot ett toppen år och hoppas att det blir så bra som vi vill. Önskar er alla ett gott år 2014!
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback