Ägg och broccoli.

När jag hade gallstenen så var det mycket som jag inte kunde äta.
T.ex ägg,kokos,broccoli,gruka och andra gröna grönsaker. Men nu när både stenen och gallblåsan är väck så ska det inte vara några problem att återgå till det man inte kunde äta, säger dom. 
 
Igår till middagen gjorde jag köttfärssås med makaroner och BROCCOLI. eftersom att läkaren sagt att jag ska testa mig fram så tänkte jag att jag måste ju testa. Var först lite avvaktande med broccolin och tog bara små bitar, men fick sen i mig 3 st hela broccolin och ingen värk uppstod =) Blev typ överlycklig när jag insåg att jag kan äta broccoli igen utan att få värk.
 
Nu till frukost kokade jag 3st ÄGG. Ägg är verkligen något som jag saknat under den här gallstens-tiden, älskar verkligen ägg och skulle kunna leva på det. Jag gjorde i ordning 2st äggsmörgåsar och nu såhär ca 1½ timme senare så har ingen värk alls uppstått. =) 
Asså det här är verkligen lycka! Att kunna äta det jag tycker om och vill igen. Detta betyder också att allt är borta, det finns ingen gallsten eller blåsa kvar som säger ifrån. 
Äntligen kan jag börja leva som jag vill! Nu är det bara stygnen som ska bort och sen är det bara att köra på med träningen och allt sunt(LCHF) igen..
 
Kanske ska tillägga att jag även kan äta gurka igen. Testade det redan i måndags när jag kom hem från sjukan. 
 
Om man bortser från ryggvärken och värken i/runtom operationssåren så mår jag mycket bättre än vad jag gjort på länge. 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback