22 Januari 2014- Mini operation.

Idag är det iallafall onsdag, eller? Jo, för igår när jag trodde det var onsdag så var det bara tisdag. =P Haha. 
 
Pälsk kom hem tidigare från jobbet igår för att gå till läkaren och visa upp sin lilla handled som hade en metallbit i sig och som har suttit där ca 2-3 månader. 
Där var det ord och inga visor som gällde. Farbror doktorn kollade på "såret" i 10 sekunder typ och sa sen -"Om du vill så kan vi ta bort den nu på en gång? Du får såklart bedövning". 10 minuter senare låg Pälsk på en sån där sjukhus brits och en mini operation påbörjades. Jag som hatar sånt där och som har väldigt svårt för det där med sjukhus,blod,sprutor etc, satte mig snällt på stolen i rummet och kollade på när läkaren och en sköterska skar upp Pälsk's hud och började gräva efter metallbiten. Har blivit så van med sjukhus,sprutor och sånt på senaste tiden så jag klarade det bra. Började vid ett tillfälle känna mig varm,kallsvettig och lite illamående, svimfärdig med andra ord, så plockade av mig jackan och tog en mugg vatten. Va ganska så läskigt o se hur dom grävde runt inuti Pälsk's arm och allt blod som rann.. *Ryser bara av tanken*
Men Pälsk var jätte duktig, gjorde lite miner men i största allmänhet så var han super duktig. Läkaren kallade honom för Stålmannen och Järnmannen hela tiden och var faktiskt ganska rolig. =) Efter ca 45-50 min var metallbiten ute och det var ingen liten sak de inte. Fattar att han haft ont. Det blev 2 stygn och ett litet förband. Idag är han och jobbar som vanligt, men jag har sagt att han måste vara försiktig, han har ju faktiskt stygn som ska läka ihop såret..
 
Så, idag var tanken att jag skulle åka till skolan och möta Madde L( inte "min" Madde utan en annan Madde) för att sitta och plugga lite tillsammans, men då jag har legat med huvudvärk hela natten och är lite risig i magen så avbokade jag det och vi bestämde att vi ska ses nästa vecka istället. Så skönt att ha så bra "klasskompisar" som ställer upp och stöttar varandra. 
Jag måste i vilket fall som helst sätta igång och plugga lite idag, trots att jag inte har böckerna än, vilket jag verkligen måste se till och skaffa tills nästa vecka. Får göra så gott jag kan sålänge. Det jag ska göra idag är att kolla på en film om "Psykiatrins historia" och sen kommentera den i ett forum. Ska även börja på första uppgiften i Psykiatri som ska vara inlämnad senast på söndag.. 
 
Så, en kaffe och lite film om psykiatri. 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback