17 Januari 2014-Fredag!

Tjoho!
 
Tänkte att det var dags att blogga lite, har ju inte gjort det på hela veckan. Så tar tag i det nu. 
idag är det fredag och det är en underbar vinterdag ute. Nästan klarblå himmel,sol, minusgrader och snö. =) Jo förstår ni, det har kommit snö här och ganska mycket också, vilket gillas. Imorgon ska vi ha en mysdag med Patrik och ungarna. Vi ska bege oss till någon backe och åka pulka,dricka varm chocklad och bara mysa i snön. Måste leta fram ett par termobyxor till mig bara... 
 
I måndags drog skolan igång igen och den här perioden är det Psykiatri, Vård-och omsorgsarbete 2, Etik och Specialpedagogik som gäller. Ser mest fram emot Specialpedagogiken då det är lite mitt område. Funktionshinder och sådant. Ska satsa på "höga" betyg i den kursen, iallafall ett C (VG) vore ju skojj. 
Måste få tag i böcker till den här perioden typ NU!! Har börjat få lite panik då det är endel uppgifter som ska göras tills första lektionen som är v.7... Nästa vecka måste jag sätta igång med allt för att hinna med allt. 
 
I tisdags var jag och plockade bort stygnen. Jag var skit nervös innan men efteråt så var jag super nöjd och allt gick jätte bra. Fick då också veta att det hade blivit 4st titthål och sammanlagt  5st stygn som plockades bort. På ena titthålet fanns inga stygn, men på ett utav dom fanns 3st stygn så. Allt hade läkt jätte fint, men nu har jag återigen kompresser på magen, men dom får jag ta bort nu i helgen. Har dom för att det kan bildas lite sårbildning och sånt efter att man plockat stygn tydligen, har även fått små "stygnplåster" som sitter över varje sår. Dom ska jag ha i ca 1-2 månader.. =/ Jaja,nu är allt med gallstenen över iallafall, lite små plåster kan jag leva med. ;P 
 
Började ju i måndags med LCHF igen och det går super bra! Har inte ätit nån pasta,bröd, potatis etc på hela veckan. Inge godis eller läsk heller. Nu är det fläsksvålar och Celsius eller mineralvatten som gäller. Nötter äter jag också, men det är i små mängder. Tröttheten har börjat försvinna och magen har slutat göra uppror. Måste ju säga att frukostarna är dom bästa. Ligger varje kväll innan jag somnar och planerar nästa dags frukost.. 
Det är mång som har sagt "var försiktigt med lchf nu när du inte har gallblåsan kvar,.... tänk på vad du äter,.. bla bla bla" men jag har kollat upp detta med att äta LCHF efter en gallstens operation och om man fått gallblåsan bortopererad, och det ska inte vara några problem, man ska bara vara lite försiktig i början och öka fettintaget succesivt. Så det här kommer nog bli super bra ska ni se. 
Har dessutom kollat upp det här med att det skulle vara min LCHF-kost som orsakade min gallsten. HA, där hade ni läkare så fel! Förmodligen hade jag stenen redan innan och när jag börade med LCHF så snabbade det bara på hela processen med stenen. Hade fått dessa besvär oavsett LCHF eller inte, men kanske om flera år, nu gick allt snabbt istället.. 
 
Nåväl, nu ska jag göra mig en kaffe och kolla på Glee. Tvätten är igång och det är en ny tvätt som ska hängas. Just ja, ska hänga tvätten innan jag bänkar mig framför Glee..
 
Ha d ! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback