Skönhetstips och tvätt.

Då jag är rastlös och i brist på annat så testade jag ett litet skönhetstips som min underbara vän Frida delat med sig av på sin blogg. Ni hittar hennes blogg HÄR
 
Det jag testade var koncentrerad citronsaft som jag hällde på en bomullspad och sen lite socker på detta. Gnugga in i ansiktet och skölj sedan av med vatten. Inte runt ögonen dock. Blir inte så kul då kanske =P  Hur enkelt som helst, och mycket billigare än alla krämer och shit. 
Tvättade av ansiktet med varmt vatten nån gång innan denna behandlig för att öppna upp porerna.
Visst, det svider lite av citronen, men huden blev len och fri från smuts. Ni anar inte hur mycket det var som fastnade på bomullspaden.. 
 
Det här ska jag börja köra med nångång i veckan. 
Tack för tipset Frida! =) 
 
När jag ändå var inne i badrummet så passade jag på att göra rent handfatet och plocka ur tvätten som låg i torktumlaren. Skulle precis slänga in en tvätt när jag såg att den stoora kartongen tvättmedel som Pälsk tog hem från jobbet igår var för vit tvätt och med blekmedel i. Men åååh, jag som skulle tvätta mörk tvätt idag! 
Är det nån som vet om det funkar att tvätta mörka kläder med tvättmedel som är för vit tvätt? Måste verkligen tvätta idag.. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback