Fredagsmys.

Som jag skrev tidigare så skulle min kära mor komma hit med tvättmedel och jag skulle ta en promenad och möta henne på vägen. Jo då jag tog en promenad, men nån mamma mötte jag inte upp. Jo, i backen upp till dom mötte jag henne. Haha. Hon började gå när jag redan var framme hos dom och då orkade jag inte gå tillbaks hela vägen så sa "Nej, gå in igen. Jag går inte hem igen" 
Så blev att jag hängde där en stund tills Pälsk kom och plockade upp mig. Tänk om min kära mamma kunde lära sig och va liiite snabbare nångång. Hennes tidsperspektiv är ju inte super bra asså..
 
Nåväl, jag fick mig en 30 minuters promenad och det blev 2.6 km och 199 brända kalorier. Inte illa pinkat. Då jag inte ätit nån lunch när jag kom fram till mamma och pappa så tog jag mig två kalla grillkorvar och en kopp kaffe. Super lunch ju. =P 
 
Väl hemma så gjorde Pälsk iordning nudlar till middag och jag som inte va speciellt hungrig väntade en stund med min middag och satte igång en tvätt istället. Pälsk åkte ut till garaget och är där just nu med min kära far. 
Nu sitter jag här i min ensamhet och kollar på OS-invigningen med ett glas citronvatten och tända ljus. Åt för en stund sen min middag som fick bli korv och ägg pytt med lite brocolli och cream fraiche. Blev proppmätt! Det bästa med LCHF, man blir så mätt och är mätt länge. =) 
 
Nu ska jag bara sitta här och mysa för mig själv och invänta Pälsk. Skulle va gott med ett glas vin, har ju en flaska Moberg i skåpet. Men näää, mitt citronvatten funkar, kanske gör mig en kopp te senare..
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback