Microbröd

Testade ju att göra dessa imorse till frukosten och lovade att dela med mig av receptet.
Blev jätte gott och till nästa gång ska jag göra en större "sats" så att det blir fler. 
Fick dock ingen bild på hur det blev med lite pålägg på, så på bilden ser dom ju kanske lite tråkiga ut, men jag hade iallafall majjo och ägg på. =) 
 
Microbröd

1 ägg

25 gram smör

1 msk kokosnötsmjöl (mindre kolhydrater än mandelmjöl)

Salt

Smält smöret först, mixa sedan ihop allt och in i micron på full effekt 2 min.

Jag la "smeten" på en tallrik och plattade till den lite och delade den sen på mitten så att det blev två. För att få det mer som en "fralla" så kan man hälla ner smeten i en mindre skål, då blir brödet mer rundare. 

Enkelt,snabbt och gott ! =) 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Spännande! De där får jag ju lov att testa! Testade ett microbröd förut de va nåt annorlunda men det smakade bara ägg, riktigt äckligt.. men detta lät ju bättre.

Föresten, du verkar ju rätt hajj på lchf.. jag undrar detta med grädde i te.. hur mkt grädde kan man ha i egentligen? känns som de blir för mkt.. jag kan ju lätt dricka 3 koppar te om dagen och har kanske en halv dl grädde i MAX per gång.. känns som att jag inte kommer kunna gå ner i vikt pga detta.. vad tror du?... samma sak med finn crisp, är väl inte bra att äta varje dag eller?

Svar: Ja, testa. Mina smakar faktiskt helt ok. =)
Ja du.. Jag har grädde i mitt kaffe och brukar väl hälla i typ ½dl, jag måttar inte, men skulle tippa på att det blir den mängden ungefär. Jag håller mig mätt längre av detta. Jag minskar ½-1kg/vecka och då lever jag typ på grädde i kaffet och ägg. =P
Nja, finncrisp är väl inte det bästa kanske, men jag brukar ta en eller två lite då och då. Blir sällan varje dag, men så länge man inte äter flera stycken varje dag så ska det vara "ok". När jag tar en finncrisp så brukar jag se till så att det blir mycket pålägg. Brukar ha smör,makrill och kokt ägg ibland. Men så länge det är "bra" grejjer på så. Det är iallafall vad jag har fått höra. =)

Lycka till! =)
Vonna

2014-04-11 & 13:14:14
URL: http://snultan.blogg.se

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback