6 April 2014-Söndagsmorgon.

God morgon allesammans! 
 
Här var vi uppe med tuppen,kl 07.20, och för ovanlighetens skull så var det Pälsk som klev upp först och började genast röjja fram frukost. Satte igång en kanna kaffe och drog på sig kläder. Det hör inte till det vanliga direkt. Brukar vara tvärtom på helger. Men idag var han den pigga utav oss och ca 40 min efter att han klivit upp så drog han ut till garaget. "Åker jag nu så kommer jag ju hem tidigare" sa han, vilket stämmer. 
Jag gjorde mig en go frulle,tände lite ljus och slog mig ner i soffan framför Nyhetsmorgon när han åkt.
 
Så helt plötsligt blev jag ensam här hemma och det tänkte jag utnyttja med lite tvätt och disk dejt. Ovanligt va? =P 
nä, men det behövs verkligen och skönare att ha det gjort så slipper jag tänka på det i veckan som kommer, för då är det skolvecka vilket betyder att jag kommer tillbringa ons,tors och fre i skolan. 
 
Igår hade vi en riktig sol dag. Satt ute i solen i stort sätt hela dagen. Fixade på altanen och lite på tomten. Drog fram alla krukor som det ska sättas blommor i, men enligt svärfar så är det för tidigt med sånt än. Påskliljor funkar nu sa han, så får nog köpa några sånna så det ser lite hemtrevligt ut på altan/tomten iallafall. 
Vi tog även en sväng till Pälsk's jobb och tvättade bilen och drack kaffe. Blev där ett bra tag faktiskt då det kom kollegor till Pälsk hela tiden som skulle snacka.
När vi kom hem drog Pälsk fram grillen. Fick bli en mysig grill middag. Resten av kvällen spenderade vi bara hemma framför tv'n typ. En lugn och mysig dag och kväll. 
 
Vädret inte det bästa idag, men ganska skönt med en grå och lite regnig dag, för då gör det inget att man är inne och fixar. Har varit sånt fint och underbart väder nu senaste dagarna så kanske behövs lite regn och moln nu. 
 
Man kanske skulle sätta på lite musik och fixa den där tvätten och allt annat nu, så jag har det gjort när Pälsk kommer hem igen. 
Så får det bli! 
Ha en skön och trevlig söndag allesammans! =)
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback