23 April 2014- Tröttmössa..

Jag vet inte vad det är som har hänt, men jag har börjat sova väldigt länge på mornarna.. 
Har alltid varit en morgonmänniska och typ alltid, eller iallafall ofta gått upp med Pälsk vid 06-tiden trots att jag inte jobbat eller så. Men nu dom senaste veckorna så har jag kunnat ligga och sova till typ 10-tiden vissa dagar. Somnar iallafall alltid om efter att Pälsk åkt iväg till jobbet. Det här kan ju visserligen ha något att göra med att jag har väldigt svår att somna på kvällarna. Ligger och vrider och vänder på mig i flera timmar innan jag somnar. 
Hade en sån här period i höstas också och det verkar vara något som kommer och går lite då och då. 
Kanske borde börja tvinga mig upp där vid 06-tiden på vardagsr igen. Förut gjorde jag ju det. Jag hängde ju på gymmet vid 06-07-tiden vissa mornar hela förra året. På helgerna kunde jag och Lisa åka dit vid 08-tiden på morgonen. Kanske är det som behövs igen,eller iallafall sätta in mina morgonpromenader igen? 
 
Imorgon kan jag iallafall inte ligga och sova till kl 10, för imorgon ska jag infinna mig hos Annelie vid den tiden. Vi ska försöka få ihop lite skolarbete som måste göras. Men det är imorgon det... 
Idag måste jag nog ta itu med lite tvätt, men annars så blir det nog att njuta av solen på altan. Ska se om jag kan fixa upp lite på tomten också. Försöker få över lillebror på kaffe och kaka, men antar att han sover fortfarande. Får se om han dyker upp senare under dagen. Kaka ja, svärfar Bengt lämnade över en ask kakor i måndags när Julia och Ludde var här, och efter som att jag inte äter kakor och inte Pälsk heller så mycket så kan ju lika gärna lillebror få komma hit och äta upp dom, för han tackar då inte nej till en kaka ;P Haha..
 
Gjorde btw världens mäktigaste frukost/lunch idag. Fick grillad kyckling av svärfar igår som jag värmde nu till frukost/lunch. Ett kokt ägg och lite majjo till det. Så nu är jag proppmätt och sitter och smuttar på mitt fet kaffe. Fick bli kokosolja i kaffet idag istället för grädde, för grädden tog slut igår och vi glömde köpa ny. Får göra det idag. Funkar bra med kokosolja så länge. =) 
 
Nej, fixa tvätten och sen bege mig ut i solen! =) 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback