4Oktober2013

God morgon Fredag! 
 
Vilken gårdags kväll det blev.. Magen gick aldrig över och jag hade svin ont. Tillslut stod jag inte ut längre och när jag ringde vårdupplysningen så sa hon att jag borde ringa ambulans och åka in...Så, så fick det bli. Hade så ont att jag knappt kunde gå..
Väl framme på akuten togs det massa prover (jag var duktig flicka och sträckte fram armen), sen började väntan på svar... En läkarstudent kom och undersökte mig och jag fick nån äcklig "shot" som bedövade hela tungan,läpparna,halsen och en bit ner. Var skit obehagligt. Kunde inte ens svälja. Men det höll sig bara i någon minut. Detta fick jag ta för att se om det var magkatarr, då det inte hjälpte ett dugg så tog dom till andra metoder och i slutänadan när den värsta smärtan lagt sig lite och jag till 98% var helt återställd så fick jag åka hem. Sådär en 7 timmar senare. 
 
Det man tror att det kan vara är gallan,gallsten. Så nu har jag fått recept på det läkemedel som hjälpte och så ska jag på ultraljud för att kolla gallan..
Idag känns det bättre. Lite huvudvärk och trött bara. Men magen värker inte. Tack o lov! För igår hade jag fan ont! Så ont vissa stunder att jag grät..
 
Med andra ord så blev jag hemma från praktiken även idag. =( Sjukt trist, men fick order om att vila idag. Men vila var ju lättare sagt än gjort. Jag MÅSTE plugga då jag inte orkade det igår. Sen så måste jag städa upp lite här hemma och fixa med tvätt. För ikväll får vi nämligen en middags gäst. =)
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback