23Oktober2013

Jag ska vara ärlig... Jag mår inge vidare idag. Har knappt stigit upp ur sängen än, bh-lös, fettigt hår, hål i byxorna som är mjusikar och jag har ont. Ont i magen, ont i armar,ben och rygg. Ingen bra dag det här och allt började igår på Vård-och Omsorgs lektionen.. Praktiken har jag fått stanna hemma från även idag och kommer nog bli så imorgon också. Jag hatar verkligen det här! Så fort jag aktiverar mig med något, det kan vara vad som helst, behöver bara anstränga mig lite så får jag ont... Blir så less och så arg då jag missar min praktik! Det här var ju inte direkt min plan. jag vill ju vara på praktiken och göra bra ifrån mig, jag vill inte ligga som en utslagen gammal kärring här hemma och ha ont! 
Vill såå att det här ska vara över, att den här jävla gallstenen försvinner! Nästa vecka är det dags för ultraljud och sen är det bara be till gudarna att dom kommer på en lösning på detta. för så här tänker jag inte gå runt och må!! Sådeså!
 
Förlåt för min negativa inledning, men kände att jag måste få ur mig lite ilska. 
Nu till något positivt. Gårdagens lektion på Vård-och Omsorgsarbete var den roligaste lektionen hittills. Det var en lektion med praktiska övningar. Vi fick leka brukare och ligga i en säng medans våra "vårdare" skulle bädda rent i sängen (medans vi låg kvar), vi fick ta blodtryck och kolla pulsen på varandra, vi fick linda om ben och armar och så fick vi lära oss om hur man sätter i en kateter och lite om olika kiss och bajs hjälpmedel (som bäcken osv. ) Var en sjukt rolig lektion med många skratt! =) Tänk så kunde varje lektion vara så. 
Dessvärre blev jag tvungen att gå hem efter den lektionen och missade Hälsopedagogiken på eftermiddan. Jag började känna av i magen och insåg att jag inte skulle palla 4 timmar till. =( Sen dess har jag haft en ständig värk... 
 
För att inte göra värken värre så har jag idag ett Skilda Världar maraton i sängen idag. Har precis gjort mig lite lunch och hoppas att den inte ska förvärra värken. Imorgon blir det att gå ner till vårdcentralen och be om ett läkarintyg. inte för att nån bett om ett, men kan ju vara bra att ha OM nån skulle vilja ha. 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback