1Oktober2013

Så har vi gått in i månaden Oktober och vi börjar närma oss vintern och jul! 
Tror att det kommer gå väldigt fort nu och att snön snart kommer falla för första gången. 
 
Gårdagen blev mysig. Blev lunch och fika hos min kära mormor där även morbror befann sig. Alltid lika kul att träffa honom. 
På hemvägen svängde vi in på Rusta då jag skulle köpa en ny mixer(blender), men självklart hamnade det lite mer i korgen. Färdkost till lillebror bland annat. =P 
Lillebror ja.. Honom mötte jag och mamsen upp på Arlanda igår (nej, han följde inte med till mormor) för att vinka av honom och betala hans tågbiljett. Jo, han har ju en super duper snäll syster som betalade den åt honom. Måste ju få skämma bort honom lite ibland. ^^ 
 
Väl hemma satte jag igång med middag och framåt kvällningen åkte vår fula,äckliga soffa ut och ner i soppkonteinern. Jupp, den åkte äntligen ut och ikväll kommer en "ny" fin soffa stå i vårt vardagsrum.Eller det är ju faktiskt 2 soffor om jag ska vara ärlig. =) 
Myste till det lite igår kväll också med ost och kex i sängen framför tv'n. ^^
 
Idag är det dags att sätta igång med praktiken. Kl 13 ska jag infinna mig på plats för en introduktion. Imorgon börjar jag på riktigt! Ska bli spännande. Egentligen så är det inte inom äldrevården jag vill jobba, utan med ungdomar med funktionshinder. Men jaja,det här ingår ju i utbildningen så. Bara le o va glad. Blir nog bra. 
 
Har nu på morgonen invigt den nya mixern. Gjorde en smarrig smoothie som jag nu sitter och smaskar på till frukost och gjorde även frozen yoghurt som står i frysen och ska svnjutas ikväll. Älskar verkligen att ha en mixer/blender. Finns så mycket gott mna kan göra med en sån. 
Tänkte bege mig ut på en promenad om en stund och sen blir det till att plugga lite innan jag beger mig till praktiken..
 
Har jag föresten sagt att jag börjat lite smått med LCHF igen? Inte strikt, men försöker undvika dom där kolhydraterna. Spec. potatis,ris,pasta,bröd och sötsaker... Jag gillar LCHF och det funkar för mig. =)
 
På återseende under dan! 
CIAO!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: angelica

Gud vad gott med ost o kex. De har jag beställt när jag kommer hem från bb :-)

2013-10-01 & 09:00:24
URL: http://snultan.blogg.se

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback