25November2013

Så var det måndag igen och den här måndagen har jag vaknat utan värk. Dock har jag sovit kasst. Låg och vred o vände på mig i flera timmar och somnade väl runt 01-tiden, för att sedan vakna runt 03.30 av att larmet på skolan som ligger ca 50 meter från oss tjuter i ca 30 min och sen vid 05.30 så gick Pälsk's alarm igång. Har inte fått en riktigt djup sömn nångång under natten... 
Jag somnade om efter att Pälsk åkt till jobbet och sov tills han ringde vid 9-tiden. Men känner mig fortfarande seg efter nattens kassa sömn. Är nu inne på min andra kopp kaffe, så snart ska jag väl vakna till liv.
 
Idag ska jag bege mig till Arlandagymnasiet vid 13 tiden. Ska lämna in lite arbeten och sen ska jag träffa E. Ska vara med på E's idrottslektion, eller ja titta på och sen här hon slutar så ska vi åka ner till centrum och ta en fika. =)
Kruxet är bara att mitt busskort har gått ut, så vette fan hur jag ska ta mig till Märsta. ? Hmm, men det löser sig nog. Har jag tur så kanske det inte har slutat funka än när jag ska åka. Kanske klarar mig..
 
Idag skulle jag egentligen ha gjort mitt prov i Hälsopedagogik, men har skjutit upp det tills på onsdag då jag känner att jag inte kommer göra bra ifrån mig idag. Super snälla lärare som man har så var ju det inga problem. 
Just ja, på onsdag händer nå skojj... =) 
I slutet av sommaren så sökte jag en deltidstjänst på en skola i märsta som även är en "särskola". Hällsboskolan närmare bestämt. Men eftersom att dom ville ha mig varje dag mellan 9-15 då så gick det inte ihop med mina studier. Men så igår ringde det och det var dom som undrade om jag var intresserad av att jobba som timmis hos dom. Självklart! Behöver verkligen något extra just nu och nu är det inte lika mycket i skolan.. Så på onsdag ska jag dit för en "intervju" och sen ska jag få börja gå brevid nån i några dagar. 
Känns så otroligt skönt att jag kommer ha några timmar i veckan hos dom och att tjäna lite pengar igen. Hatar att leva på Pälsk! Vill ju kunna betala för mig själv och hjälpa till med räkningar och allt sånt där. Verkar som att det vänder nu =) Nu är det bara den jävla gallstenen som ska bort, sen är jag nöjd och back on track igen =) 
 
Blidde föresten ingen marknad igår. =( Får ta det nästa helg istället.. 
Kaffe och Skilda Världar innan det är dags att börja göra sig klar för eftermiddagens äventyr... 
 
CHAA!! 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback