Torsdag 28 Mars 2013. SKÄRTORSDAG!

Jaha, då var det påsk då. Skärtorsdag idag och jag antar att jag kommer se små söta påskkärringar ute idag. Bara ett problem..Kom inte hit, jag har inget att ge er.. =/ Kanske borde åka ner på byn senare och köpa lite godis utifall  det kommer nån söt liten sak och ringer på dörren.. :) 
 
Gårdagen blev annorlunda än vad vi räknat med. Bruno fick stanna kvar hos veterinären för att sövas ner. Han hade nämligen väldigt mycket tandsten också och en mjölktand kvar som behövdes dras ut. Så vi fick lämna kvar honom där i några timmar medans dom behandlade honom både där bak och där fram.. Stich fick sina klor klippta när vi ändå var där också.
När vi ca 4 timmar senare hämtade Bruno så  var det en utslagen hjälte som kom trippandes med en rosa tratt runt huvudet.Allt hade gått jätte bra och han hade varit jätte duktig. Fick recept på 2st mediciner som han ska ta i några dagar nu och tratten ska sitta på i 10 dagar. Då ska vi tillbaks på återbesök för att se så att såret där bak har läkt som det ska och allt det där. Han mår idag bättre än igår och har fått i sig lite mat och vatten, även fått göra nr 2. Min duktiga lilla prins! Han är så söt i sin rosa tratt.. haha... Han är lite ovan just nu, men det ger sig nog..
 
Medans jag väntade på att få hämta Bruno igår så träffade jag Pauline över en lunch och fika på Valvet. Var super trevligt och kul att träffas. Händer inte så ofta nu för tiden. =( Lär ju ske en ändring på det tycker jag. Miss you girl! 
 
Idag blir det bara en mysig hemma dag med mina prinsar. Ska nog ta oss en längre promenad i solen senare, eller ja, så långt som Bruno orkar gå vill säga. Han är ju inte 100% piggelin än.. Annars ska vi bara vara hemma. Ska städa lite inför helgen då vi ska ha främmande på lördag som ska äta lite god påskmat och mysa här. Ska även få träffa lillebrors nya flickvän.. Ska bli spännande! ;P 
 
Nä, men jag säger väl som jag brukar.. Kaffe nästa! 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback