28December2013

Inte många dagar kvar av detta år nu. Jag hoppas att år 2014 blir ett lika bra år som 2013, om inte bättre för detta året har varit som en bergochdalbana för min del. Men år 2014 ska vara ett år utan sjukdomar(gallsten) och massa mer träning och mer hälsosamt, precis som början av detta året va..
Kommer förmodligen köra en liten "årskrönika" på måndag eller tisdag, eller så blir det på torsdag. Nån gång nästa vecka iallafall..
 
Magen (gallstenen) har äntligen börjat ge med sig efter flera dagar av värk. Har i stort sätt haft ont varje dag nu i jul, men jag tror att jag vet anledningen till detta.. Stress och RÖDBETTSSALLAD! Jo, tror att det är den jävla rödbetssalladen som varit den stora boven i detta dom här dagarna, för varje gång jag har ätit det så har jag fått ganska så ont direkt efter. Så nu får Pälsk äta upp det som finns kvar i kylskåpet själv. Jag tänker då inte äta det nå mer på ett bra tag. 
Idag har jag lite ont, men inte så ont som jag haft typ hela veckan. 
 
Igår blev det en liten utgång med grabbarna grus. Pälsk och Patrik. Men jag tog det lugnt. Ett glas vin och en cider fick räcka för mig. Idag har jag blåsor under fötterna som jag fick av alla promenader som det blev igår. Först en promenad på dan ner på byn, sen samma promenad fast på kvällen med grabbarna ner på byn i SPÖREGN och sen hem igen,i duggregn. Var lite lagom kall och blöt när vi väl kom hem, och idag har jag som sagt blåsor under fötterna och träningsvärk i låren. Aja,ska inte klaga. Lite motion är ju aldrig fel. Men regnet och blåsorna hade jag ju kunnat slippa.... 
 
Idag är det en riktig tråk-lördag. Vi har varit uppe hos Patrik en sväng på en kaffe och nu är Pälsk och han ute i garaget och gör nånting med nån bil. Jag sitter här och är nå sjukt uttråkad.. Vill gå på bio eller nåt, men det verkar jag vara ensam om att vilja, som vanligt... Kanske blir det tacos middag hemma hos Anna,Sebbe och prinsessorna senare, men inget bestämt än. 
 
Just ja, fick ju presentkort i julklapp. Var iväg och shoppade upp dom igår. Blev ett par jeans, en tröja och armband. Jeansen är dessutom i en storlek som jag inte kunnat ha på flera år! =) Blev typ super lycklig när jag fick på mig dom utan problem i provhytten =) Sånt här gör mig verkligen glad, när jag ser skillnaden. Nu ska det bli mer skillnad! 
 
Ska nog göra mig en kaffe och mysa ner mig i sängen framför tv'n. Jo, så får det bli. Har ju inget annat att göra så... 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt Veronica:)

2013-12-28 & 21:05:37
URL: http://www.mammaochhampus%20blogg.se

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback