26December2013

Då var denna jul över och i kylskåpet är det fullproppat med julmat som blivit över.. Kommer få äta julmat till lunch och middag fram tills nyår. Haha, Att man aldrig lär sig att inte köpa för mycket julmat, det blir ju alltid massor över.. Nåväl,vi slipper iallafall tänka på vad vi ska äta till middag i några dagar nu. Tänkte blanda ihop lite till en pytt ikväll..
 
Julen ja, den har varit super mysig med massa mat som sagt, klappar,skratt, kalle anka och annat mys. 
Självaste julafton hade vi ju min familj + mormor här hos oss. Men även prinsessorna Elina och Alexandra kom in hit lite då och då. Dom var nämligen inne hos morfar(svärfar) som bor vägg i vägg med oss och firade jul. Så dom kom in hit och öppnade sina julklappar från oss, visade vad dom hade fått av mamma och pappa och alla andra och berättade att tomten hade kommit till både deras farmor och farfar(som dom va hos tidigare på dan) OCH till morfar. Det va ju jätte konstigt tyckte Elina.. =P Haha, dessa prinsessor asså. Kan man annat än att älska dom!?
Svärfar och Pälsk's chef kom också förbi en sväng hit. 
Fick massor av fina klappar, bla en platttång av mina bröder och presentkort. Det var en perfekt jul!
 
Måste även få ge min underbara älskling lite cred också för allt han pysslade med under hela julafton. Han gjorde iordning all mat,la upp allt på fat/skålar och sen när vi ätit klart så var det han som plockade undan allt, diskade och fixade fram allt godis och annat tilltugg. Han ville göra allting själv, så självklart så fick han det. Jag hjälpte såklart till med det mesta,gjorde bla egna köttbullar med lillebror dan innan, men annars så var det han som fixade allt.. Du är bara för bäst älskling! Love you! <3
 
Igår var vi hemma hos farmor en sväng för den traditionella "juldagen hos farmor". Där blev det ännu mer mat och klappar, men vi blev inte långvariga där då jag fick ont i magen och Fredrik ont i huvudet. Så vi tog med oss mina bröder och åkte hem lagom till att klapparna var utdelade. ;P 
När vi kom hem så gjorde jag iordning räkmackor som vi senare på kvällen mumsade i oss framför Sällskapsresan.
Idag blir det en lugn hemma dag för min del. Pälsk är iväg till sitt jobb och meckar med svärfars bil och blir väl borta ett par timmar, så då ska jag passa på att fixa och dona här hemma och kanske sätter jag mig och pluggar lite. Skulle faktiskt behövas trots att det är jullov och Annandag jul..
Men nu ska jag göra mig en kaffe och mysa ner mig i soffan en stund och se på Space Buddies med mina små buddies. =P 
 
Önskar er alla en god fortsättning! 
Lillebror (som utbildar sig till kock) hakar lök i solbrillor ;P ) 
Klapparna hos farmor igår. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Ser ut som ni hade en super trevlig dag/kväll:) Så stor lille lillebror blivit haha. God fortsättning på er också :)

Svar: Ja då det hade vi =) Jo, han har blivit ganska så stor. 1.95cm lång och typ 92kg.. Haha, Inte så liten längre med andra ord. =P
Tack detsamma =)
Vonna

2013-12-26 & 13:35:23
URL: http://www.mammaochhampus%20blogg.se

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback