16December2013

God morgon! 
 
Känner att den här veckan kommer bli nåågot stressig.... 
Har prov i Medicin i eftermiddag och jag har inte läst på nånting, imorgon är det betygsamtal i både Vård-och Omsorgsarbete och Hälsopedagogik och när det gäller Vård-och Omsorg så känner jag mig nå sjukt stressad. Imorgon ska alla uppgifter vara inlämnade och jag är bara halvfärdig med sista studieuppgiften och har en Moodle-uppgift som inte är inlämnad, dessutom så håller jag fortfarande på med min APL och den går ju inge vidare just nu.... =/ Jag känner mig säker i lalla kurser när det gäller betyg, men i just Vård-och Omsorg så känner jag bara stress och orolig just nu. Ska sätta mig ikväll med det sista och hoppas på att jag hinner klart med allt tills imorgon. Imorgon har jag också möte med E och några till. 
Jag MÅSTE bli godkänd i Vård-och Omsorg för att ta mig vidare i utbildningen!  Samtidigt så känner jag att man bord bli godkänd så länge man varit på lektionerna och gjort alla uppgifter, som jag har gjort bara jag blir klar med dom jag håller på med nu, men tyvärr så spelar APL(praktiken) en större roll i detta... Suck! 
 
Just nu känner jag bara att jag vill gråta.. Allt gick så bra och jag hade sånt flyt tills jag fick den här jävla gallstenen, då började det bara gå utför. Jag va helt 100% säker att jag skulle klara detta galant i början och tvivlade inte en sekund, eller jo det kanske jag gjorde ibland, men det var aldrig så att jag ville ge upp. Men nu känner jag lite så. Känner mig inte alls lika säker och peppad just nu och det är pga den jävla stenen som ständigt ställer till det för mig! Blir både less och frustrerad... Hoppas att min lärare kan förstår min situation imorgon när vi har vårt betygsamtal, jag kan ju faktiskt inte rå för detta, inte mitt fel att stenen dykt upp och det va inget jag hade varken planerat eller räknat med!  
SUCK! 
 
Sådär, nu har jag fått avreagera mig lite. Över till det positiva för dagen, nämligen helgen.. 
I fredags va det ju lucia, men vi firade den inte så speciellt, va hemma och hade det mysigt, kollade på film o så. Just ja, tog fram julgranen som jag fick klä och göra lite julmysigt. =) Sen så hade jag ju Brand-informationen också i fredags, vilket var riktigt intressant. 
I lördags va vi hos mamma och pappa på dagen. Jag fick äran att klä deras gran =) På kvällen var jag iväg på julkonsert i Valsta kyrkan med E och hennes mamma. Var jätte mysigt. 
Igår var vi en sväng hos fredriks syster och prinsessorna och det blev även en sväng på julmarknaden. Annars inget spec. Hade lite 3e advents mys när vi kom hem från marknaden. Julmust, skinksmörgås och Musikhjälpen.. 
 
Jag kanske borde sätta igång med att läsa på inför provet i eftermiddag? Eller är det ens någon ide? Kommer väl gå skit ändå.... 
Aja, får väl kika lite i boken då. 
 
Lucia-13 (alla bilderna ovan) 
Mamma och pappas mini-gran som jag fick klä. 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback