12December2013

Goddag i stugorna! 
 
Idag är en såndär dag då orken till att göra nånting alls inte finns. Skulle behöva plugga,städa, fixa med tvätten och fixa iordning allt julpynt. Men orken finns som sagt inte. Magen (gallstenen) värker, jag är dunder förkyld, hostar och känner mig hängig. 
 
På tal om gallstenen.. Jag var hos läkaren i tisdags och trodde att man skulle börja planera en operation, ok det kanske man började med, men det ska såklart vara nåt som strular. Det kommer bli operation, frågan är bara VART? Jupp, den frågan är osäker just nu. Anledningen är att jag går på Akademiska sjukhuset i Uppsala med detta, men då jag inte tillhör Uppsala läns landsting utan Stockholms så strular det till sig när det kommer till operation. Det man nu ska kolla är om Stockholms län är villiga att betala för en operation som jag gör i ett annat län. Så min läkare skulle kontakta Danderyds sjukhus (som ligger i Sthlm's län) och se vad man säger om saken där.
En annan sak som jag tycker är rörigt är att om dom går med på detta så kommer jag ändå inte få opereras på akademiska, utan i Enköping på Enköping lasarett då dom inte gör gallstens operationer på Akis? Asså va?! Trodde det var ett utav Sveriges största och mest utbildade sjukhus och att dom gjorde det mesta där. Men aja.. Detta gör att jag nästan känner att det skulle vara skönare om operationen blir på Danderyd, för vet inte om jag har nån lust att göra en operation så "långt bort" som i Enköping. Närmare till Danderyd.
Det här strulet gör också att det kommer dra ut lite på tiden. Min läkare sa -" Om allt hade varit som vanligt så hade vi kunnat operera dig, i Enköping redan i februari- mars, men nu kommer det ta längre tid eftersom att vi måste kolla vart operationen blir. Så räkna med en operation i mars-april" Jahaaa, men fan va skojj! så nu ska jag gå med detta helvete i 3-4 månader till?! Fan va skojj! Toppen!  
Tur att min läkare på Akademiska är så toppen och verkligen fattar mitt helvete med detta och att han förstår att jag har ont. Han sa att han ska göra allt han kan för att få detta att gå fortare. Han är verkligen toppen! Så ska ni nångång vara i kontakt med kirurgen på Akademiska sjukhuset i Uppsala så vill jag rekomendera honom. Martin Skoogar tror jag han heter..
 
Jag vet att detta blev jätte rörigt nu. Men ni kanske hängde med i all text. ? 
Fan skulle verkligen behöva plugga. Men orkar inte. Ligger här i sängen och kollar på Musikhjälpen. Verkligen ett toppen program! 
Imorgon ska jag ha brand information i skolan också. Känner mig inte alls påläst, men kanske inte behöver vara det..
Nej, nu ska jag göra mig lite nudlar och mysa ner mig här i sängen. 
 
På återseende! 
 
Bjuder på lite bilder från senaste dagarna.. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback