Onsdag 10 April 2013

Vill ni veta en sak.... ? 
Tanden är borta. Den finns inte längre i min mun. Den kan inte värka mer. Den är BORTA! =) 
Ah, faktiskt.. Va hos min underbara tandis i morse och efter lite diskution pga att jag haft värk i tanden sen senaste gången jag var där så beslöt vi att plocka bort den. Allt för att jag skulle slippa springa där titt som tätt och ha ont. 
När jag väl besämde mig för att göra detta så kom tårarna. Den lugnande drinken jag fått tidigare var som bortblåst och jag började böla. Men jag bet ihop,var strakt och intalade mig själv att " det här klarar jag" Fick 3st bedövningssprutor och en till skvätt lugnande. Jag kände inget, inget mer än att hon höll på och att det spännde i munnen/tandköttet lite till och från. Men poff så var tanden ute och jag kunde pusta ut. 
 
Nu såhär i efterhand så känns det otroligt skönt och jag är nå grymt stolt över mig själv. Nåt sånt här hade jag aldrig gjort för några år sen. 
Är lite öm i tandköttet och det blöder lite. Är trött och har lite feber också. Men annars mår jag bra. Min tandläkare rekomenderade mig att stanna hemma imorgon från jobbet då jag kan bli mer svullen runt munnen och få feber dom två första dagarna.. Så imorgon blir jag hemma, men på fredag ska jag jobba igen :) 
 
Då jag inte får äta annat än flytande fram tills imorgon, så ska jag nu göra mig en varma koppen och kolla på Skilda Världar.. 
 
Snygg va ? Drogad och bedövad/svullen käft... ;P Bjuder på det.. 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback