Älgskavs gryta.

Tänkte att jag skulle slänga upp receptet på det vi åt till middag igår. Dock hade vi Viltskav istället för Älgskav, men det är typ samma och funkar lika bra. Vi gjorde dessutom en dubbelsats så att det skulle räcka till matlåda åt F idag. 
 
Älgskavsgryta.
 
Ingredienser: 
240 gram Älgskav
1 gul lök
1 vitlöksklyfta(min var ganska stark)
Torkad timjan, ungeför 2 krm
Svartpeppar, efter smak
Salt, efter smak
En halv köttbuljongstärning
2 dl Creme Fraiche
Ca 2 dl grädde
En skvätt Soya
Cayennepeppar, efter smak. 
 
Gör så här 
Bryn löken och älgskavet, salta och peppra.
Häll över i en kastrull(om du vill skaffa dig lite extra disk)
Blanda i resten av ingredienserna och låt koka ihop, låt grytan sedan puttra medans du kokar valfritt tillbehör, jag valde broccoli och F gjorde pommes.

Smaklig måltid ! 

Kommentarer
Postat av: Cecie!

Fin blogg du har =)
visste inte att du bloggade, hehe :D

Svar: Sv: Tack :) Jo då. Jag bloggar, och har gjort det läääänge.. =) Började när jag var 16 tror jag. :P
Vonna

2012-06-18 & 14:18:29
URL: http://cecie.blogg.se

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback