12 Februari 2012

God Kväll Rumpnissar!

Idag kör vi ett första inlägg såhär på kvälls kvisten. Men ni förstår att jag har haft fullt upp hela dan med massa annat. Jo, jag har ett annat liv än bloggen och datorn. ;P
Idag har jag och Pälsk rensat ur vårt förråd lite,packat ihop lillebrors saker och fixa här hemma. Hämtat hem vårat köksbord och städat. Sen så har jag jobbat en sväng också. Jobbade 16.30-20.00 och kom hem för en stund sen. Blev att ta bussen hem som inte gick förräns 20.40, så stannade kvar en liten stund på jobbet och väntade tills bussen skulle gå. Blev en liten fika med mina nya kära kollegor.

Måste säga det att jag trivs otroligt bra på det här stället. Alla är så underbara och goa. Tror jag har hittat det jag vill jobba med. Fast egentligen så vill jag ju jobba med ungdomar som typ hamnat lite snett i livet eller har någon slags funktionshinder. Men att få jobba med äldre på ett kortids boende är en bra början och ett bra sätt att komma in i omvårdnads miljön lite. För det är ju något som är alldeles nytt för mig.
Så min plan att läsa omvårdnad med psykiatri som inriktning i höst kommer nog bli av, för nu vet jag ännu mer att det är något sånt här jag vill jobba med. Helst ungdomar/yngre då, men det här får duga sålänge. =)

Imorgon jobbar jag också ett kort kvällspass. 17-20. Sen får vi se hur resten av kommer se ut. På onsdag fyller jag år och ska då ha lite främmande, så då har jag sagt att jag inte kan och likadant med i helgen. Då är det passning av prinsessorna Tjernberg och premiären av Big Brother som gäller för hela slanten. Fullt upp hela helgen med andra ord. En toppen helg dessutom!

Madde, ge mig helg!! =)

Nej, Wallander och sen natti!

Kommentarer
Postat av: Madelen

Yes pleas!!! Helgen Komsi Komsi :) Längtar sjukt mycket, blir finbilen till stan vid 16 tiden tänkte jag ;)

2012-02-12 & 23:27:46
URL: http://frujensen.blogg.se/
Postat av: hanna ♡

bra här :D

2012-02-13 & 07:00:16
URL: http://heaa.blogg.se/

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback