10 MARS 2015- V.27

Tisdag, och denna dag började med illamående. Ett illamående som verkar ha kommit tillbaks efter flera veckor utan. Så igår begav jag mig till apoteket och hämtade ut lite illamåendetabletter som jag har att hämta ut. Dom funkar faktiskt och tillsammans med en massa vatten så brukar illamåendet inte hålla i sig så länge. Men det återkommer dock ett par gånger under dagen. 
 
Nu känner jag mig bättre och har precis gjort dagens sysslor. Tvätt och disk. Solen har letat sig fram och det har blivit ett härligt vårväder. Gårdagen gick ju bara inte att klaga på! 15 grader och strålande sol! sånt här gör en så glad och mycket piggare. Så mycket ljusare ute nu. Våren är på  ingång och det gillas skarpt! =) 
 
Va ett tag sen sist och det har hunnit hända en hel del faktiskt. 
Vi har varit hos barnmorskan på kontroll och fick då för första gången höra vår älskade lilla pojks hjärta slå. Allt såg/lät bra ut och min barnmorska sa att jag "har den perfekta graviditeten", och enligt henne så kommer jag nog inte behöva något järntillskott alls under hela graviditeten om det fortsätter såhär bra! Jag har tydligen jätte bra nivåer på typ allt. Blodsocker,blodtryck och järnhalt! Toppen ju.. Jag har dock börjat äta mer vitaminer och "järnrika produkter" varje dag, men det är bara för att jag ska slippa andra tillskott och sånt. 
Eftersom att min järnnivå är perfekt så har vi nu uteslutit att det är pga järnbrist som jag är så otroligt trött till och från. Det är nog helt enkelt pga bebis aktivitet som gör mig sjukt trött. 
Vi går dessutom just idag in i V.27 och det är nu endast 97 dagar kvar till beräknad ankomst! =) Så sjukt vad tiden springer iväg.. Inte alls mycket kvar nu! Men får jag som jag vill så väntar vi iallafall minst 8 veckor innan det är dags. ;P 
 
Vi har sen senast även hunnit skaffa oss både vagn och babyskydd(bilbarnstol) och det har även shoppats lite kläder till bebis G. 
Vagnen blev en Kronan Duo som vi är väldigt nöjda med, hittills. Men tror den kommer funka perfekt när det väl är dags. Babyskyddet hämtade vi ut på Ica igår och det blev en Brio Primo. Super fin och lätt! *Tummen upp*
 
Vad har mer hänt... ? Hmm, pappa ramlade förra veckan och bröt lårbenshalsen och har nu opererats och behandlats på rehab center över helgen. Men idag får han komma hem och ska gå hemma i ca 2 månader. Perfekt sällskap för min del då vi båda har "dagliga promenader" på våra scheman. ;P Haha.. 
Idag opereras även min underbart älskade farmor. Hon opererar bort en knöl i bröstet. Dock en liten en som förhoppningsvis inte kommer ge nåt mer. Men det blir strålbehandling VARJE DAG i 5 veckor för henne nu efter detta. Men min farmor är stark och kommer klara det här galant! Har lovat att åka med henne nån dag för att hon ska slippa va ensam. Älskade farmor! Mina tankar är hos dig idag! <3 
 
Vi har köpt ny bil också! =) En bättre (och finare) familjebil. En Audi A6 kombi som jag bara älskar. Kommer va perfekt sen när lilla G är här hos oss. 
Ja, det är väl typ det som har hänt sen sist. Har förmodligen glömt nåt, men kan ju itne komma ihåg allt. 
Nu tänkte jag faktiskt göra mig lite lunch, se ett avsnitt av Glee och sen blir det nog en promenad i solen. Så underbart med sol! =) 
 
XOXO
 
(V.26 bild)
 
 


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback