10 September 2014- Gräsänka

Det är inte ofta jag bloggar på kvällen, utan det brukar ske under morgonen eller någongång mitt på dan. 
Men idag bryter jag det mönstret lite och kör ett kvälls inlägg istället. 
Jag sitter nämligen här hemma ensam då Pälsk är kvar på jobbet då dom skulle ha möte direkt efter dom slutat och även bjudas på mat. Smörgåstårta ryktades det om visst. Jag är med andra ord gräsänka ikväll...
 
Så, eftersom att Pälsk är iväg på annat håll ikväll och äter middag så tog jag mig en promenad ner på byn och handlade mig en god plocksallad från Ica. Känns ju mindre kul att stälal sig och laga värsta middagen när man bara är en som ska äta. Så en sallad fick det bli. Men jag har ju ändå varit tvungen att laga mat då Pälsk måste ha matlåda till imorgon. Men orkade inte anstränga mig så kokade bara lite makaroner och värmde lite köttbullar åt honom. Ja, han är bortskämd och får sin matlåda gjord varje dag. Men det är mitt problem och inte ert. =) 
 
Imorse var det som sagt jag som öppnade på jobbet då Pauline är sjuk. Det gick väl sådär om jag ska va ärlig. Eller det gick såklart bra, men allt började med att jag inte kom åt kassan och blev tvungen att enbart ta kortbetalningar fram till typ kl8.30 då Pauline ringde och räddade mig. 
Sen när jag ska "banka" min kassa när jag slutar, så krånglar även det och jag blir kvar ända tills kl11.50, (jag slutade kl11.) 
Så det va en lagom less Veronica som åkte från jobbet idag och på bussen på hemvägen så höll jag på att somna.
 
Sen jag kom hem har jag inte gjort många knop. Kollat på både Paradise och BB i vanlig ordning och sen mest degat i soffan. en promenad ner på byn som sagt och nu sitter jag här och väntar på att Pälsk ska komma hem, men blir nog runt 20-21-tiden som han kommer hem. 
Ska nog göra mig en kopp te tror jag för jag känner mig lite frusen. 
 
Imorgon är det jobb igen men då kör jag ett kvälls/stängnings pass och börjar kl 17. Så imorgon på dan innan jag beger mig mot jobbet så ska jag se till så att jag får lite pluggande gjort. Känner lite att motivationen och självdisiplinen har börjat svikta lite... =/ Ska se om jag kan få nån ordning på det imorgon.
 
XOXO 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback