Babyshower!?

Har typ så länge jag kan minnas drömt om att ha en babyshower den dagen jag blir gravid. 
Har haft massa planer och tankar kring hur jag vill ha den och allt det där..
 
Nu är jag gravid, med 3 månader kvar innan han äntligen är här! =)  Men jag har faktiskt inte täntke så mycket på planering av en babyshower. Eller jo det kanske jag har, men det har inte varit sådär att " jag bara måste ha en". Men kul skulle det ju va. Det ska jag inte sticka under stolen med.. 
 
Till den stora frågan.. Är det jag eller nån annan som fixar en babyshower åt mig? Man skulel kunna tro att jag har ganska så bra koll på "regler" och sånt gällande en babyshower, med tanke på att jag lääänge velat ha en, men så är det faktiskt inte.. 
Min kära mor säger att hon ska fixa en, men nånting säger mig att det inte kommer bli som jag vill då.. =P Är det ok att fixa sin egna babyshower eller är det "ett måste" att bli överraskad av vänner som stått i och fixat allt? vad gör man egentligen på en babyshower? Fika och presenter har jag förstått, men mer då, är det nåt mer som ingår i detta och NÄR ska man ha denna tillställning? Får pappan vara närvarande eller är han "banlyst"?
 
Många frågor och tankar kring detta. Hoppas det finns nån där ute som kanske har lite erfarenhet av detta och kan svara på alla mina frågor.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är väl egentligen någon annan som ska fixa den å överraska. Men klart du kan göra din egen om du vill det. Finns massa saker man kan göra. Gissa vikt, längd, datum.. gissa magens storlek dvs alla får klippa ett snöre som dom tror passar runt din mage... googla det finns massa lekar

Svar: Tack för tipsen! =) Får jag fråga vem du är som ger mig detta svar? =)
Vonna.

2015-03-17 & 20:10:20

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback