20 MARS 2015- Rocka sockorna!

Tjolululuuu! 
 
Halsbrännan är på plats, illamåendet börjar lägga sig och bebis G har boxningsmatch där inne. 
En helt vanlig morgon med andra ord! 
Fast det är ju faktiskt inte en helt vanlig fredagsmorgon. Nä, för denna morgon så drog jag på mig två olika strumpor, istället för två lika. Varför detta då? Jo, för idag är det "World down syndrome day" och även "rocka sockorna" dagen idag. En dag då vi visar att det är ok att vi alla är olika och att vi alla är lika värda trots det! Spelar ingen roll om du har en diagnos, är annorlunda eller inte som alla andra helt helt enkelt. Vi är ändå lika mycket värda och det är något som jag tycker vi ska uppmärksamma! Inte bara idag, utan alla dagar i veckan, året om! 
Va stolt för den du är! Du är värdefull! 
 
Skrev inget inlägg igår och det pga att jag i stort sätt låg i soffan med illamående, huvudvärk och en otrolig trötthet hela dagen igår. Somnade till o med till här på soffan i ca 2,5 timme. Va som en zombie hela dagen... Men det fanns några positiva händelser under dagen ändå. 
Först fick jag besök av min fina vän Madde en stund och sen kom mitt efterlängtade paket från Goboken med posten. Ett super fint välkomspaket med massa fina saker till bebis G! =) Inte nog med det.. När jag och Madde satt här ute på altanen i solen så kommer svärfar med 4 påsar fyllda med kanelbullar, winerbröd och annat gott som var från min fina svägerska Lisa! Hon jobbar på Pressbyrån och hade fått med sig detta hem istället för att det skulle slängas. Snäll som hon är så tänkte hon på mig då.. =P Haha.. 
Eftersom att jag/vi helt plötsligt har hela skafferiet fullt med dessa godsaker så har jag bjudit över mamma och pappa på lite fika idag. Kan ju inte äta upp allt själv. ;P
 
Tror faktiskt att jag ska ställa mig i en dusch nu och sen plocka och dona här hemma. Om jag orkar vill säga. Det vet man aldrig nu för tiden.. 
 
Take care och glöm inte att ROCKA SOCKORNA idag! =) 
XOXO
 Detta innehöll gårdagens paket från Goboken! =) 

 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback