17 MARS 2015-V.28!

Tisdag, en sån tisdag då jag inte kunde somna om efter att Pälsk åkt iväg till jobbet. 
En sån tisdag då jag vaknar döds hungrig och smäller i mig 2 mackor + lite turkisk yoghurt med müsli i sängen kl 06.30 i hopp om att stilla hungern och kunna somna om... 
Om det funkade? Njää, inte direkt va! hungern stillades men inte fan kunde jag somna om för det. 
Näpp, så jag klev upp, plockade fram en ansiktsmask som kletades in i ansiktet och tog mig sedan en lång och skön dusch! 
Nu sitter jag här, ca 1,5 timme senare och känner hur hungern börjar smyga sig på igen... Asså wtf? Åt jag inte nyss?! =/ *tar mig en stor klunk vatten från min trogna kamrat "Vattenflaskan".... 
 
Tisdag betyder även att vi går in i en ny vecka idag. Vecka 28 är det dags för nu! =) Tiden bara springer iväg. Snart är du här! <3 
Fick igår kväll lite smått panik när jag insåg att det faktiskt skulle kunan hända när som helst. Är ju inte säkert att man går full tid. Fick lite panik över att inte förlossningsväskan va packad, att hans säng inte har några sängkläder, att vi inte har tillräkligt med klädesplagg åt honom, blöjor ja allt det där som man ska ha när bebisen väl kommer.... =/ Pälsk lugnade ner mig lite och sa att det inte är någon fara. Vi hinner fixa allt innan bebis G bestämt sig för att komma ut till oss. Vi har ju faktiskt det viktigaste klart. Babyskyddet(bilbarnstolen), vagnen, sängen och så pass "mycket" kläder att han klarar sig den första veckan. 
Hmm mja jo, det är ju kanske sant. Men fick ändå lite smått panik där ett tag. Ni som varit/är gravida, är detta ett normalt beteende? ^^ 
 
Då gårdagen blev väldigt effektiv för min del, både strök och hängde upp nya gardiner och städade köket, så kommer nog denna dag bli lugn. Det tog på krafterna igår. Men vem vet, kanske hittar på nåt extra "spännande" även idag! Det ryktas om en promenad i solen med min kära mor senare under dagen.. 
 
Nä usch, nu börjar jag må riktigt illa. Ska nog ta mig en tablett och något att äta och slå igång lite Glee avsnitt. 
 
Take care!
XOXO
 
V.28 -magen


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja de känns väl som ett typiskt gravidbeteende;) men alla är olika. När man väl blivit föräldrer så glömmer man bort hur man tänkte innan typ haha.. jag hade nog aldrig sån paket under graviditeten men de är alltid skönt fixa klart allt i god tid innan

2015-03-17 & 20:07:35

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback