21 JANUARI 2015- Nytt år, Nya äventyr!

Nu har det gått så där lång tid sen senaste inlägget igen. Men det har varit så sjukt mkt senaste tiden, med jul, nyår och massa annat. 
 
Vi börjar väl med att sammanfatta julen och nyår lite kort. 
Självaste julafton spenderades här hemma med min familj och mormor. Lugn och mysig julafton med massa fina julklappar och god mat.
Juldagen spenderades enligt tradition hemma hos farmor med mat och ännu mer klappar, och på annandagen var jag, mamma och pappa iväg till mormor där mina kusiner och morbror Gunnar även befann sig. =) 
 
Nyårsafton var också väldigt lugn. Mamma, pappa och farmor var här och käkade en god middag som Pälsk slängt ihop. Vi spelade bingolotto och shot roulette där jag agerade domare. =P En lugn och mysig nyårsafton. 
Om jag har några nyårslöften? Nää, inte iår. Eller jo jag har ett, men det kommer jag inte kunna börja göra nåt av förräns i sommar. Har annat att tänka på fram tills dess... =) 
 
Har något alldeles underbart att tänka på och lägga all min tid på dom 5 kommande månaderna. Vaddå undrar ni säkert nu, ni som inte redan vet...
Håll i er nu! En bomb ska släppas...! =P 
 
JAG ÄR GRAVID! =) =)  Jajjamensan! Det kan ni skriva upp att jag är. Jag gick igår in i v.20 och har bf den 15 juni! Så underbart lycklig att det inte går att beskriva i ord! Det här är verkligen det bästa som hänt mig/oss! <3
Vi var iväg på ultraljud i torsdags (den 15/1) och fick då se en frisk och välutvecklad liten bebis. Inga konstigheter alls. Var en sån lättnad att få veta att allt är bra med bebis och att allt är som det ska. Vi fick även veta kön, och jag kan väl säga som såhär att pappa Fredrik sken upp lite extra när han fick veta att vår älskade bebis hade en pung och snopp! =) Han hade varit lika glad och lycklig om det va en liten tös där inne, men att få en son är väl alltid något speciellt för pappan. 
Så ja, det är en pöjk som växer och gror där inne. Precis som jag trott hela tiden! 
Nu är det bara vänta tills det är dags för honom att komma ut till oss och vi längtar något otroligt tills han är här hos oss i våra famnar <3
 
Det jag har som nyårslöfte är att jag ska springa Topploppet i September. Trots att jag ska föda i början av sommaren så vill jag så fort som möjligt komma igång med träningen igen och vad passar då inte bättre än att träna inför ett lopp? En bra start skulle jag kunna tro. Jag har lagt träningen och lchf på hyllan just nu, men så fort bebis är ute så återgår jag till det så fort jag "får".
Jag fastnade verkligen för lchf nu dom här nästan 2 åren som jag körde det och träningen blev en del av mitt liv, så varför sluta med det bara för att man får barn? Nej nej, aldrig! Jag ska springa Topploppet i September och till nästa sommar, sommaren 2016 så ska jag vara fit igen! =)
 
När vi ändå pratar om träning så är jag ganska säker på att det är min enorma viktnedgång som hjälpt till med att jag blev gravid.. För så fort jag gick ner dom här ca 26kg så blev jag gravid! =) Det är ockå en morot för att jag ska fortsätta med träningen och lchf sen igen. =) Sen så mår jag ju så mycket bättre nu när jag gått ner och äntligen blivit gravid. Dock har jag ju gått upp lite grann nu igen, men det gör mig inte så mycket. Jag är ju GRAVID!! =) =) <3
 
Blev mycket gravid snack i detta inlägg, men det får ni stå ut med. Är så otroligt lycklig! <3
Kommer nog bli en hel del gravid och bebis snack nu framöver. Nu har jag något att skriva om.. 
 
Är det föresten nån som vet varför det inte går att ladda upp bilder från instagram här på bloggen? =/ Har ju alltid gått förr, men inte nu längre... skumt! 
Jaja, nu ska jag ta itu med lite hemmasysslor.. 
 
På återseende!
XOXO <3
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Ett jätte grattis igen till er😊😍 vet ju hur mycket ni längtat efter det här! Hoppas man får ta del av gravid och bebis snack här på bloggen?!😜

Svar: Åh tack vännen! =) <3 Ja men absolut.. Jag kommer nog dela med mig av det mesta här. =) Hehe
Vonna.

2015-01-21 & 12:46:55
URL: http://www.mammaochhampus.blogg.se

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback