20 September 2014- TOPPLOPPET!

Idag är det dags! 
Idag springer jag och min kära Pauline Topploppet tillsammans och jag är taggad till tusen. =) 
Har precis ätit en uppladdnings frulle bestående av 2 kokta ägg med majjo, persiko kvarg (Lindahls utan tillsatt socker) med en skvätt grädde, ett stort glas vitamin och självfallet en kopp fettkaffe. 
Kommer ta en Celsius innan loppet för att ladda upp och få mer energi. =) 
 
Så kul att Pauline springer med mig. Längesen vi gjorde nånting tillsammans, om man inte räknar jobbmässigt. Vi ska peppa varandra till max och se till så att vi får en bra tid. Vi har bestämt oss för att försöka slå min tid från förra året och från LCHF-loppet som jag sprang för nån helg sen. Så en tid under 38 min är vad vi satsar på, iallafall jag. Vill försöka få en tid på runt 35-36 min.  Får se hur det går, men ska kämpa in i det sista och göra allt jag kan. Gräddet på moset är ju om jag och Pauline springer tillsammans hela vägen och går i mål tillsammans. Så är iallafall planen, men man vet aldrig vad som händer längs vägen.
 
För att peppa mig själv så åkte jag igår upp till Eurostop när jag gjort mitt psykologi prov, som för övrigt gick skit! Men det va inte bara för mig som det gick skit utan för typ alla... Ingen som fattade nånting, och kändes som att man bara skrev nåt. =/ Jaja...
Jo, jag åkte upp till Eurostop och köpte mig ett nytt träningslinne, mobilhållare och lite hårband för att peppa mig inför dagens lopp. Senare på kvällen tog jag mig en löparrunda för att inviga det nya och kändes som att det gick mycket snabbare med allt det nya. ;P Haha... Nä, men man blir lite extra peppad när man vet att man har nya fina kläder/saker. Man känner sig mer motiverad, iallafall jag. =) 
 
Starten går kl 14.10 och vi har bestämt oss för att vara där vid ca 12.30, så vi hinner  gå runt lite, ladda upp och gå o kissa en sista gång innan start. Så vid 11.30 kommer mamma och pappa och hämtar upp mig, för dom ska i vanlig ordning följa med och hejja. =) 
 
Dags för en till kopp kaffe och chill i soffan innan det är dags att börja göra sig klar. 
 
Hejja Hejja ! 
 
XOXO
 
 
 


Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback