15 September 2014- "Sovmorgon"

För första gången på väldigt länge, alltså för att vara en vardag, så somnade jag om en stund i morse när Pälsk gått iväg till jobbet. Jag brukar ju alltid gå upp när han går iväg, men idag somnade jag om ca 50 min till. Riktigt skönt faktiskt.. 
 
Har dessutom vaknat upp till att vi fått en ny statsminister och en ny regering. Då jag hatar att prata politik så tänker jag inte säga så mycket mer om det, mer än att jag är hel nöjd om man bortser från att SD är 3e största partiet.. Asså va? Det är ju läskigt... =/ 
Nog om det! 
 
Helgen har rullat på i vanlig ordning. 
Fredagen var lugn, lördagen bestod av "återträff på Wenngarn" med folk som bott där under alla år. Var riktigt trevligt. Vi bjöds på mat, dryck och rundvandring. Men just rundvandringen hoppade vi då vi redan sett allt dom gjort där. Så vi tog oss en egen rundvandring med ett par vänner. 
Senare på kvällen hamnade vi på Farbror Blå med vår härliga vän Tobbe och sedan i vanlig ordning på vårt kära Plantan. En lugn kväll för min del, men den jag lever med fick nog en shot för mycket. ;P 
 
Igår va en lugn dag. Vi va en sväng ut på Wenngarn och tog en promenad, var och röstade och kollade valvakan. Inget mer speciellt än så.
Idag är det löning för min del.. =) Inte världens högsta lön just denna månad, men det är nånting iallafall. Nästa månad kommer bli bättre. Så jag har precis suttit och betalat lite räkningar och ikväll blir det att åka till Willys för att handla lite. Skulle behöva köpa mig ett par skor och lite annat, men får ta det nästa månad när lönen kommer va bättre. =)
 
Har egentligen skola idag, men pluggar hemifrån idag.. Har ganska mycket denna vecka så måste ta vara på varje tillfälle jag får att sitta och plugga. Så därför kommer denna vecka bli en riktigt plugg-vecka, för nästa vecka jobbar jag (öppning) tisdag, onsdag och torsdag..
 
Dags att ta tag i det som ska göras! 
 
XOXO
 
 
 

 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback