Mörk kostym..?

I sommar så är vi bjudna på bröllop då våra vänner Tommie och Christine ska stå brudpar. Ska bli otroligt kul och spännande då man aldrig vet vad dom två kan hitta. =P 
Nu till mitt lilla "problem". Klädseln denna dag ska va "Mörk kostym", Hur klär man sig då som tjej? =/ Fattar att killarna ska ha mörk kostym, men vi tjejer, är det lång,mörk klänning som gäller? Kort kanske? Mörka byxor? Asså, jag har noll koll på sånt här och tycker det är jätte svårt att veta vad jag kan ha på mig denna dag. Vill ju inte komma dit och ha helt fel.. =/ 
Nån som vet vad som gäller när det står "mörk kostym" ? 
 
Satt och kikade lite på fina klänningar och jag vet på ett ungefär vad jag vill ha, men vet ju inte om det är "ok" att ha. Den här tycker jag är jätte söt, och den är ju mörk, fast inte svart. Skulle den funka tror ni? Den,ett par fina, kanske svarta klackisar, nåt fint halsband,örhängen och armband i guld kanske? Asså åh, jag har verkligen ingen aning. Har visserligen  typ 2 månader på mig då bröllopet är i Juli, men börjar känna mig stressad att jag inte ska hitta nåt... Ska man ha hatt kanske? 
 

Kommentarer
Postat av: angelica

mörk kostym är för kvinnor en knälång klänning eller kjol, ej golvlång, och ej så axlarna syns. så den klänningen med en skjorta elr dylikt över skulle ju absolut funka.

Svar: Ahaa ok. Tack! Men om jag har typ en sån klänning o en sjal över axlarna, det funkar eller ?
Vonna

2014-05-14 & 06:27:23
URL: http://snultan.blogg.se
Postat av: Angelica

Ja, de tror jag absolut det skall göra :)

Svar: Tack för hjälpen! =)
Vonna

2014-05-15 & 20:48:48
URL: http://snultan.blogg.se

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback