9 Maj 2014-Regnet det bara öser ner....

På ett sätt tycker jag att det är skönt med lite regn, för då försvinner all pollen och vår gräsmatta blir vattnad. =P Haha.. Självklart föredrar jag sol och strålande väder, men just nu gillar jag att det regnar, blir ju en liten mys känsla när det regnar också.. 
 
Idag blev det en rejäl sovmorgon då det blev ännu en ganska sömnlös natt och dunder huvudvärk när jag vaknade med Pälsk tiidigt i morse. Sov till kl 9.40 och har sedan dess inte gjort ett smack. Jo ok, jag har satt igång en masikn tvätt, men annars nada. Kollat lite på "En fyra för tre" och mest chillat här i sängen med en kopp kaffe. 
Kaffe ja... Vår kaffekanna gick ju helt plötsligt sönder igår , men som tur är så hade svärfar en som jag lånar tills vidare. Nackdelen med hans kanna va ju bara att den inte passade våran bryggare, den var inte lika hög som våran som gick sönder så den där "knappen" som måste tryckas upp för att kaffet ska rinna ner tryck inte upp med svärfars kanna. Men smart som jag är så tog jag en matkniv och satt emellan kannan och "knappen" så att den trycktes upp och kaffet rann ner. Man får ju inte va dum inte.. ;P funkade ju perfekt och kaffet smakade precis som det ska. Fan va jag är duktig! =) Haha..
 
Det är fredag idag och planen är en mysig hemma kväll med nån god middag och självklart finalen av Let's dance. ja, jag vet att det säkert är super töntigt att kolla på det, men jag har alltid gjort det och gillar faktiskt programmet. Sen att både morbror och kusiner jobbar med programmet och kör ljuset kanske är en andlening också. Man har ju varit på endel gen.rep genom tiden tackvare bästa morbror. =) Nä, men jag gillar programmet och sen får ni tycka vad ni vill. Sådeså! Vem jag hejjar på? Benjamin såklart, fast känns som att han redan har segern i sin hand och har haft ända sen starten. Har hejjat på Kenza hela omgången, men eftersom att hon åkt ut och inte är en finalist så får det bli Benji..(Ja, jag är en nörd)
Åh, är så sugen på typ tacos eller thaimat ikväll.. Får se vad vi hittar på. Pälsk snackade om tacos igår, men förra helgen var vi båda sugna på thai, så får se. Har ju världens bästa "thai-vagn" här i kommunen som man kan betsälla från för avhämting. Billigt är det också och "vagnen" står bara 5 min härifrån typ. 
 
Skulle ha varit över hos annelie även idag då vi inte "hann" klart igår. (Vi gjorde inte ett skit av det vi skulle... =P ) men då jag haft en kass natt och huvudvärk så avbokade jag det. =( 
Tror faktiskt att jag ska fylla på mitt kaffe och se lite mer "En fyra för tre". Är det föresten nån som kommer ihåg den serien? =) 
 
Have a nice, rainy day you all! =) 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback