26 Maj 2014-APL vecka

Då har det gått några dagar igen sen sist. 
Har haft fullt upp med skola,pluggande och massa annat och det är inte över än.. Hade visserligen terminens sista lektioner förra veckan, men idag kör jag igång omgång 2 av min APL(praktik) som kommer vara denna vecka och nästa. SEN tar jag sommarlov! =) 
 
Är nå sjukt trött idag, men tror det beror på att jag inte fått i mig nåt kaffe då svärfar har tagit in kaffebryggaren till honom. Eller ok, jag har ju faktiskt fått i mig en kopp, fast från kapselmaskinen. Funkar ju det också, men blir inte lika mycket som när jag brygger. Får gå in till svärfar senare och låna tillbaks hans bryggare. Klarar mig nog tills dess.
 
Jo, idag börjar som sagt min APL och den här gången kommer jag vara på Arhem i Märsta, ett äldreboende. Ska bli skojj och intressant och se hur dom jobbar där. Idag är det bara ett "välkomms-möte" typ. Jag ska får kolla runt i byggnaden,få kläder (antar jag) och sen kolla schemat för dom här två veckorna. Vad jag har hört så har det blivit ett litet missförstånd med schemat, men kollar på det när jag är där idag. Kl 13 ska jag va där så har några timmar på mig. 
 
I helgen har det varit loppis hela lördagen. Vi fick ihop en del, har dock massa kvar så lär nog bli fler gånger vi åker dit och säljer. Lördagskvällen bjöd på lite rosé nere på Våfflan och Farbror blå i trevligt sällskap. vi var dock väldigt trötta efter att ha stått i solen hela dan på loppisen, så det blev en väldigt lugn kväll. 
Igår va vi över till mina föräldrar en sväng och så fixades det på tomten. 
Så underbart väder ute ju. Brände mig i lördags under loppisen och har nu fått en helt ok bränna på överkroppen. 
 
Nä, måste få i mig en till kopp kaffe innan jag beger mig. Har ju iofs en Celsius i kylen också, den skulle man ju kunna ta. 
Just ja! Jag va riktigt huslig i morse och ställde mig och bakade lchf-frallor för första gången, och dom blev riktigt goda! Samma smak som frallor fast en annan konsistens. Hade ost och frukostkorv på och massa smör. Smaskens va det och något jag rekomenderar! =) 
Slänger upp receptet så att ni kan prova på dom.. Hittade receptet hos 56kilo .
 
LCHF-frallor.

4-6 bullar

1,5 dl mandelmjöl
1,5 dl pofiber
1,5 msk fiberhusk
1-2 tsk bakpulver (en del tycker det blir besk smak med för mycket bakpulver)
1 tsk salt
2 ägg
2 dl rysk yoghurt eller creme fraiche eller liknande
(3 msk vatten eller mjölk) om smeten blir för lös
3 msk smält smör eller kokosfett
svarta vallmofrön + uppvispat ägg
Lägg gärna till 1 msk chiafrön i degen! Gott!

Vispa äggen fluffiga, vispa sedan ner yoghurt och det smälta fettet.
Blanda de torra ingredienserna och vispa ner. Låt allt stå och svälla i minst 5 minuter.
Sätt ugnen på 200 grader och rulla försiktigt till bullar med blöta händer, lägg på bakplåtspapper och pensla med uppvispat ägg och vallmofrön. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter.

 
Nä, nu måste jag börja göra mig klar och ta en kopp kaffe. Om ca 1½timme kommer mamma som ska köra mig till min APL. Underbara hon! <3 
Bjuder på lite bilder från helgen och dom senaste dagarna..
 
XOXO
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback