2 Maj 2014-Sköna Maj välkommen!

Då va vi inne i en ny månad och denna gång i Majmånad. 
Den började väl sisådär igår då vi såg snö på marken när vi vaknade i år morse. Men som tur va så försvann den lika snabbt som den kom och idag är det ett underbart solväder, lite små kyligt/blåsigt, men ändå ett helt ok väder.
 
Har varit vaken sen Pälsk gick upp, men har inte gjort speciellt mycket nu på morgonen. Käkat en frulle framför måndagens Talang, kollat lite Nyhetsmorgon från sängen och mest bata chillat. Men nu är det dags att ta tag i denna fredag. Det ska bytas gardiner,tvättas och städa upp lite i köket. Bädda rent i sängen vore nåt det också. Gjorde aldrig det här om dagen. 
 
Men hallå, valborg då, vad hände? Vi grillade lite och hade Patrik här, begav oss sen ner på byn för att se på brasan och fyrverkerierna, MEN precis lagom till att brasan skulle tändas så kom regnet och detta bidrog till att man aldrig fick igång brasan där ute på vattnet. Lite fiasko tyckte då vi, men fyrverkerierna var som vanligt väldigt fina och det kändes lite som nyårsafton.. Blöta och frusna gick vi vidare till Farbror Blå för lite vuxendricka och där mötte vi även upp Herr och Fru Frööjd, gick senare vidare till vårt "kära" Plantan. För min del blev det inte mycket till vuxendricka, två glas vin fick räcka för mig. Jag är en sån som kan ha kul ändå! =) 
Trots regn och misslyckad brasa så blev det en trevlig kväll. Tack alla inblandade! =) 
 
Gårdagen spenderade vi mestadels med Patrik. vi for iväg in till Märsta och skaffade oss en ny soffa. ÄNTLIGEN säger då jag. Hatade vår gamla soffa. Trivdes inte alls med den och hade den mest som avlastningssoffa och till hundarna. Var sällan vi satt i den, nej usch! Visst dög den, men jag kände att det inte var någon soffa som jag tyckte om. Så ut med den och in med en "ny" igår. Nu har vi en stor,svart/grå soffa som det lätt får plats 6pers i + att den går att göra till en divan-soffa om vi vill det, men just nu har vi den som en lång,rak soffa. Tar fan upp hela väggen. =P Jag älskar den! Ska bara skaffa lite nya kuddar och nån mysig filt så är den kopplett.
 
Nu gott folk ska jag ta tag i saker och ting här hemma. 
Hoppas ni alla får en underbar fredag!
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback