Kokostoppar.

Har fått en ny favorit bland lchf "sötsakerna".
Kokostoppar. Goda, enkla att göra och går snabbt att slänga ihop. 
Igår kväll var jag så grymt sugen på nåt gott och ställde mig och gjorde lite toppar. Pälsk tycker om dom också. 
 
Tänkte att jag skulle dela med mig av receptet. =)
 
50g smällt smör
2 st ägg
Riven kokos, ca 200g. (Jag brukar fylla på tills det blir en fast smet)
1 dl grädde
1dl sukrin
 
Gör såhär:
Blanda allt i en bunke. Glöm inte att smöret ska vara smällt! 
Forma små bollar/toppar och lägg på ett bakplåtspapper på en plåt. 
In i ugnen på 175grader, tills topparna fått färg. 
Ta ut och låt svalna en stund och njut sedan till en kopp kaffe eller te. 
Man kan doppa topparna i smällt chocklad och låta stelna också om man vill det. =) 
 
Dessa har jag nu några stycken av i frysen och ska avnjutas till kaffet i eftermiddag. 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback