18 Mars 2014-På bättringsvägen

God Morgon,God Morgon! 
 
Idag känner jag mig mycket bättre. Fortfarande ont i halsen dock, men känner mig inte lika hängig längre. Det går framåt hörrni. =) Vilket verkligen känns bra, för om jag har tur så kommer jag jobba imorgon,torsdag och fredag. 
Dom ringde från Hällsbo igår och frågade om jag kan jobba ons-fre denna vecka och då jag/vi verkligen behöver pengarna och jag hemskt gärna jobbar så sa jag såklart ja. Men dom skulle höra av sig idag med ett 100%-igt svar, var tydligen inte helt klart om jag behövdes än. Dom gör alltid så på det här stället, ringer nån dag innan och kollar om man kan jobba dom dagarna som dom kan behöva hjälp på och sen kommer dom med ett garanterat svar dagen efter typ. Varför dom gör såhär vet jag inte, men tror att det är för att dom ska vara säkra på att dom har personal om nån ska iväg på nåt eller så. För att vara på säkra sidan typ, så att dom inte står där och är kort om personal. Så antar att det är nån i personalen som ska iväg, men att dom först vill säkra med vikarie för att det ska gå. För är någon sjuk så ringer dom dan innan eller på morgonen.. 
Oj, va rörigt där där blev såg jag nu. Jaja, ni kanske hängde med? =P Får i alla fall svar från dom idag och jag hoppas att jag kommer behövas. Behöver verkligen pengarna och less på att bara gå här hemma hela dagarna. Skulle va skönt att komma "ut" lite. Så därför är jag extra peppad idag på att försöka råda bot på den här hemska förkylningen, för ska jag jobba ons-fre så har jag ingen lust att gå runt o snora eller ha ont i halsen. 
 
Så nu håller vi alla tummar och tår att dom ringer och säger "Vi behöver dig. Välkommen hit ons-fre!" Haha ;P 
 
Det är jätte fint väder ute. Kallt, men strålande sol och näst intill klarblå himmel. Tror jag iallafall.. Va det när jag kollade ut sist iallafall ^^ Men ser solen glimta där bakom persienerna.. 
Har varit vaken sen Pälsk drog iväg och har nu på morgonen satt igång en maskin tvätt och fixat med disken. Sen fick det bli frukost i sängen framför gårdagens Talang Sverige. 
 
Nu tänkte jag faktiskt fixa lite här hemma. Legat allt för länge på latsidan, visserligen så har jag ju typ legat deckad i flera dar, men nu när jag känner mig bättre så tänkte jag ta tag i saker o ting här hemma. Ska ringa praktiken och lägga upp lite planering också för mina 3 sista veckor. Eftersom att jag missat nu när jag varit sjuk så tänkte jag lägga till några pass, bara för att hinna med allt vi ska gå igenom och för at tvisa att jag verkligen vill och har intresse för detta. Den som säger något annat kan ju bara gå och ta sig nånstans! 
 
Så, nu ska fröken kliva upp från sängen, dra upp persienerna, klä på sig, ta en till kopp kaffe med grädde och möta denna dag. =) Carpe diem! Haha.. 
Så skönt att vara på bättringsvägen! Halleluja! ;P 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback