Powernap.

Förr i tiden, typ förra hösten eller nå sånt så var jag expert på att ta en powernap vajre dag, alltid vid typ 13-14 tiden och det var typ en rutin i min vardag. Men sen jag började jobba på Centralskolan för nästan exakt ett år sedan och började plugga i höstas så har den rutinen uteblivit, fram tills idag..
 
Idag var första gången på över ett år som jag tagit en powernap mitt på dan. Ok, det har säkert hänt nångång det senast året, men inte så att det har varit en rutin i min vardag.
Idag tok slocknade jag här på soffan och vaknade nu ca en timme senare. Blev helt plötsligt super duper trött, har sist jag va så här trött var nu när jag opererades, efter första operationen men då fanns det ju en anledning till att jag var trött och det var också ok att jag var det. Men idag, jo det kanske är ok att jag tog en timmes powernap, men vart kom tröttheten ifrån? 
Sov ju för första gången på ca 2½ vecka hela natten och sov dessutom bra. Så varför denna trötthet idag? Är det för att jag sov för bra inatt eller vad är det frågan om? Eller är jag kanske bara helt enkelt trött efter dessa påfrestande veckorna med sjukhusbesök,operationer,smärta och lite/dålig sömn? 
 
Nu ska jag göra mig en stor kopp kaffe. Intog en smarrig café aulait innan jag slocknade men känner att jag behöver en till nu om jag inte ska somna igen. Kanske ska ta en promenad med dogsen också? hmm, först kaffe...
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback