7 Januari 2014- Operation

Hej Hopp! 
 
Har gått några dagar sen sist och det är inte så konstig, för vill ni veta en sak? Gallstenen är väck! =) 
Jupp, åkte in i torsdags kväll och blev kvar där tills i söndags eftermiddag. 
Jag akut opererades på förmiddagen på fredagen. Var sjukt nervös och verkligen inte peppad till att göra detta, men samtidigt så tyckte jag ju att det skulle bli skönt att bli av med detta helvete. 
Allt gick iallafall bra under operationen, men fick ligga på uppvaket ganska länge då jag hade dålig syressättning och mådde ganska så illa. Väl uppe på avdelningen igen försökte jag få i mig nåt att äta, men icke sa nicke, jag började kräkas direkt och mådde rent sagt piss hela kvällen och natten. 
 
På lördags morgonen när läkaren kom och gjorde sin rond så sa han att det kanske skulle bli en till operation eftersom att jag hade så ont, på fel ställe i magen, och eftersom att jag mådde så dåligt. Sagt och gjort. Vid 14 tiden låg jag på operations bordet igen för att göra en komplikations-operation. Det visade sig att jag hade lite små stenar kvar och att det uppstått en blödning. 
Operationen gick bra och den här gången mådde jag väldigt bra när jag vaknade upp på uppvaket. Hade inge ont alls typ och mådde inge illa. 
Fick i mig 2 glas nyponsoppa och en halv smörgås på kvällen och sov sen gott hela natten utan någon värk eller annat som störde. 
 
I söndags när jag vaknade kände jag för första gången på länge " jag har inte ont".. Jag gick ut i dagrummet och åt frukost och blev sen hemskickad. 
Väl hemma var jag väldigt trött och somnade någon timme. Pälsk gjorde iordning pasta/kycklingsallad och vi bara tog det lugnt hela kvällen. Han va så snäll min ubderbara karl och tog hand om mig. Även igår. Han hjälpte mig med duschen, då det gjorde lite ont när jag sträckte på armarna och inte kunde böja mig som vanligt. Han hjäpte mig med att få på mig strumpor och passade upp på mig hela dan. Underbara karl! 
 
I natt har jag sovit sådär då min mage börjat vakna till liv igen och kommit igång, men jag mår bra idag. Lite trött och väldigt varm just nu. Hungrig också. Men jag har inge ont, mer än vad som är normalt efter att ha gjort 2 operationer på 2 dagar. 
Ska bara va hemma och ta det lugnt idag. Vila lite och kanske åka och handla med mamma. 
 
Måste också få säga det att sköterskorna som tog hand om mig nu när jag låg inne, vilka änglar! Så underbara och har verkligen hjälpt mig och förstått min smärta. All cred till dom! Ni har varit bäst!
 
ÄNTLIGEN är detta helvete över och jag kan börja leva normalt igen! Så skönt att det är gjort och att det helt plötsligt gick så snabbt.. 
Det här året börjar perfekt! Ok, inge kul att börja året med 2 akuta operationer kanske, men att jag blev av med helvetet är det bästa på länge!  =) 
 
Frukost time!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Skönt att allt gick bra till slut . Nu kan det bara bli bättre; )

Svar: Ja men verkligen! Nu ska allt bara bli bättre som sagt, utan gallstens besvär! =)
Vonna

2014-01-07 & 20:38:32
URL: http://www.mammaochhampus%20blogg.se

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback