28 Januari 2014- Kass morgon!

God morgon!
Eller nej, det har inte varit en god morgon för min del....! 
 
Hade planerat in att besöka gymmet imorse, var ju evigheter sen sist pga gallstensbesvären men nu när jag är fri från det så kommer jag ju köra igång igen med träningen och lchf och allt det där. 
Jag var super taggad, packade väskan redan igår kväll och åkte en halvtimme tidigare vid 06.50 tiden. Tog min Celcius som jag köpte igår för att vakna till liv och tagga till lite extra, kommer till gymmet, sätter mitt kort mot dosan i dörren och vad händer, jo den lyser röd gubbe och jag kommer inte in! Vad i helvete, va det första jag tänkte och testade igen, men nä det funkar inte... Frustrerad ringer jag upp till deras jour telefon och får veta att mitt kort blivit spärrat!? Whaaaat? Hur fan gick det till? Det blir ju bara spärrat om man släppt in någon eller om man inte betalat.. Det ska inte bli spärrat bara för att man inte varit där på ett par månader? =/ 
Arg,frustrerad och irriterad börjar jag traska tillbaks till bussen och tar nästa buss hem igen. Ringer till Pälsk och beklagar mig och han säger gulligt -"Jaha, men vi kan ta en runda runt Munkholmen när jag kommer hem om du vill? Så får du lite träning iallafall." Asså, underbara karl. Love you! <3
Ska ringa till gymmets reception så fort dom är bemannade idag och se vad som händer. Vill ju kunna börja träna igen och hade sett fram emot att sätta igång idag igen. Så fort det är fixat så kommer jag bege mig dit och kötta! Fram tills dess så får jag köra på hemmaträning och boxen, som jag för övrigt ska köra igång med igen på lördag =)
Som jag har saknat tjejerna där och träningarna. Saknar att vara helt slut efter ett stenhård pass med bra instruktörer. Saknar att svettas! Haha. En bra grejj är också att det från och med förra veckan är 2 box träningar i veckan. Den på måndagar är som vanlig, men nu kommer det även va på lördagar och då även för familjemedlemar över 16år. Super skojj ju! Så på lördag ska jag och pälsk dit. visserligen så kan han inte vara med och träna jsut nu då han är "nyopererad" och ska plocka stygnen på fredag, men precis som mig så kommer han börja vara med så fort det läkt. =) Så skojj att han kommer vara med och att vi gör något sånt här tillsammans. 
 
Så jaha, vad ska jag roa mig med idag då? Plugga,städa lite och det vanliga. Disk och tvätt. Blir nog lite Glee också. Gjorde en riktig lchf frukost när jag kom hem arg och frustrerad imorse. Finncrisp med ägg och majjo och en kopp kaffe med grädde. Super smarrigt! 
Gårdagens middag som blev kassler och purjolöks gratäng med fetaosttäcke blev en succé både hos mig och hos Pälsk. Verkligen super god! Resterna från den blir dagens lunch lite senare. 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback