19 Januari 2014- Pälsk jobb.

Tja! 
 
Här sitter jag, i fikarummet på Pälsk's jobb och dricker en kaffe och lyssnar på radio. 
Pälsk är ute i verkstaden och meckar med bilen. Ganska mysigt här faktiskt. Funderar på om jag ska plocka ner julgranen som dom har ståendes här. Det är tydligen Pälsk som har tagit fram och pyntat den och då är det också hans uppgift att plocka ner den. Men det har han inte gjort än, så funderar på om jag ska hjälpa honom med det. Har ju ändå inget annat för mig här. 
 
Ute så snöar det och igår hade vi en mysig heldag med Patrik och barnen. Vi drog till en pulkabacke och åkte lite, gick med hem till Anna och tjejerna på en kaffe och lät ungarna leka lite och sen blev det lunch hemma hos oss som jag och Julia fixade och mys. Julia åkte och handla lite med Pälsk och Patrik och under tiden hade jag och lilla Ludde lite mys tid vilket resulterade i att han 5 minuter senare sov i min famn. Så mysigt med en lite knodd. Längtar så tills vi får en egen liten... 
 
I dag står inget speciellt på schemat. Vi blir väl här på Pälsk jobb en stund till och på hemvägen blir det att handla lite. Jag måste frbi ett apotek och köpa "stygntejp" som jag kallar det. För idag är det dags att plocka bort dom stora kompresserna jag har på magen och nu enbart bara ha små "stygntejtp" över varje sår. Ska bli så skönt att bli av med dessa stora kompresser. Dom har irriterat mig ganska mycket, speciellt på nätterna. Dom har stramat,kliat och bara varit jobbiga. Men idag ska dom väck! I natt var även första natten sen jag opererades som jag kunde sova relativt normalt. Behöver inte sova enbart på rygg längre utan kan nu sova på sidan, båda sidorna utan att det gör ont eller stramar. Så nu börjar det återgå till det normala, vilket är sjuuukt skönt! =) 
 
Blir nog filmmys ikväll skulle jag tro. Fixa nåt gott att käka till middag och film. Imorgon är det måndag igen och jag måste verkligen se till att fixa fram lite skolböcker så att jag kan komma igång med pluggandet den här veckan.. 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback