Palliativ vård.

Jag vet inte om ni minns att jag hade en väldigt dålig 2a termin i skolan i våras? Jag hade ingen motivation eller självdiciplin alls..
Men nu ska ni få höra! Den är tillbaks! Iallafall till viss del. Kanske inte är 100% motiverad, men ialafall till typ 90%. =) 
Har suttit hela förmiddagen med en studieuppgift och den är nu klar och inskickad. Den ska vara inlämnade senast på söndag, men jag har som sagt skickat in den idag. *Tummen upp*
Har under denna vecka skickat in 3 st inlämningar och nu har jag ingen kvar att göra för denna vecka. Med andra ord, jag kan koppla av i helgen och behöver inte sitta och plugga. Så skönt! Visst skulle jag kunna börja med nästa veckas inlämning redan nu, men känner att det räcker för denna vecka. Tar nya tag igen nästa vecka. 
 
Det jag har suttit med hela förmiddagen är en studieuppgift i Palliativ vård. För er som inte vet vad det betyder så betyder det "vård vid livets slutskeende" typ, alltså när man inte har långt kvar att leva. En väldigt intressant kurs, men väldigt djup och vissa stunder lite obehaglig. Men shit vad man lär sig mycket av denna kurs! Det är en kurs som jag faktiskt rekomenderar er att läsa. Även om ni inte vill jobba eller jobbar inom vården så är den här kursen väldigt lärorik, på många plan.. Vi kommer ju alla vara med om att någon närstående går bort nångång. Thats life lixom... 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback