17Oktober2013

Vilken riktig plugg dag det blev igår.. Gjorde klart den uppgiften jag skrev om och skickade in den. Va påväg att ge upp när jag hade mindre än hälften kvar, men gav mig själv en käftsmäll och fortsatte tills den var klar. Veronica - Självdiciplinen 1-0 ! 
Gjorde en god kycklinggryta med ris till middag och efter det blev det en sväng över till Patrik.
 
Jo just ja, vet inte om jag sagt det. Men min läkare, eller han jag träffade för en vecka sen på akuten, har sagt/typ förbjudit mig att köra LCHF.. Det är tydligen det som kan vara orsaken till min gallsten och dessa anfall. Fett,stekt och gröna grönsaker ska man ju tydligen vara försiktig med då det orsakar gallsten, och vad har jag proppat i mig senaste tiden? Jo, massa fett och broccolli. LCHF med andra ord. Så det är bara bita ihop och sluta med det. Hitta en ny metod. Ska ta upp träningen igen och fokusera mer på det. Är lite inne på 5:2 dieten. Vem vet, kanske börjar med den..
Faaast, jag har bestämt mig för att köra lite LCHF ändå, men då typ när det gäller brödfronten,godis,läsk och i vissa fall pasta,potatis och ris. Men just dom tre sistnämnda är inga jag kommer förbjuda. Men det andra kommer jag fortsätta med. Fortsätter med mina Finncrisps, Celsius etc... Det är allt det där fettet och de gröna som jag kommer vara försiktig med. Det måste ju vara bättre än att inte sluta alls? Eller ?
 
Idag är det praktik dag, men då jag va hemma igår och har haft ont under natten så stannade jag hemma idag också. Så typiskt att detta ska hända just när jag har min praktik. Gillar inte!
Men tog mig ett liiitet träningspass nu på morgonen då jag kände att jag vill komma igång igen. Men det skulle jag nog inte ha gjort. Började genast må illa och när jag stod i duschen kom värken i magen/gallan. Tog en tablett när jag kom ur duschen och har hinkat i mig vatten. Faaaan, ska jag inte kunna göra nånting tills den här jävla gallstenen är väck?! Snart plockar jag ut den själv!!! 
Så idag blir det soffan,Skilda Världar och bara ta det lugnt. Kanske pluggar lite, men inget jag bestämt på förhand att göra. 
 
Mot soffan!  
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cia

Det här med LCHF, fett osv.. Kollade läkaren dina blodfetter osv.. Min läkare råder mig att fortsätta med LCHF eftersom den fungerar på mig. Det enda man gör är att undvika mjölprodukter, socker osv. Fett äter man som vanligt i måttliga mängder som tex såser osv... Ta en bit mörk choklad om suget kommer osv... Gallsten har inget med fetter att göra.

Svar: Jag vet inte om dom kollade det, men han sa att jag ska vara försiktig med det trots att det funkar för mig, då jag fått problem med gallsten. Äter man mycket stekt mat och gröna grönsaker som jag gjort så kan det orsaka gallsten,inte för alla, sen att jag har den oturen att gallsten finns i släkten gör ju inte saken bättre... Jag kör LCHF men äter inte så mycket stekt mat och typ broccolli längre.=)
Vonna

2013-10-17 & 10:22:21

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback