14Oktober2013

Då var det dags för en ny vecka, och jag har bestämt mig för att detta ska bli en bra vecka, utan gallstens anfall, massa pluggande, träning och två bra dagar på praktiken. Bara se till så att det blir det nu! 
 
Helgen har typ flygit iväg. Men den började inte så bra. 
Natten till i fredags fick jag åka in till sjukan igen då jag fick ett gallstens anfall. Gör så sjuukt ont när det sätter igång! Blev kvar där till ca kl 10 på fredag förmiddag och när jag kom hem var jag helt slut då jag sovit kanske sammalagt 1,5 timme den natten. Mådde också väldigt illa och hade ont. Fick inte i mig något att äta och låg i sängen hela dagen lång. När Fredrik kom hem var han så söt. Hade köpt micromat till mig, som jag dock inte fick i mig och sprang och tömde min spyhink efter varje kräk attack... Jo, jag kräktes som en gris under hela kvällen.. =/ Vi kollade på första halvleken av fotbollen, men då vi båda var helt utslagna efter nattens äventyr och dagen så stängde vi av tv'n och sov. 
 
I lördags mådde jag lite bättre. Fick i mig lite att äta iallafall, men jag gjorde så lite som möjligt. Allt för att orka med kvällens äventyr med mamma. Vi skulle ju iväg på Körslaget och kolla på underbara Carola.. =) Jag blev som ett barn på julafton när jag såg henne och var i full extas. Så fin och underbar kvinna det där. =) Tack bästa morbror för platserna. Just ja, fick ju träffa morbror och kusinvitamin också. Inte varje dag man får göra det.. 
 
Igår var det dags för första träffen med tjejen som jag är kontaktperson till. Eller första o första, jag har ju jobbat som assistent i hennes klass hela våren, men det var vår första träff sen jag blev hennes kontaktperson. Här på bloggen kommer jag för övrigt kalla henne för enbart E. Så ni vet. 
Åkte iallafall till Märsta och mötte upp henne och hennes föräldrar som sen körde hem oss hit. Vi tog oss en snabbfika hos Patrik och barnen och när vi sen kom hem hit så ställde vi oss och gjorde pannkakor med grädde och sylt. Super gott blev det! jag som aldrig tyckt om pannkakor tyckte faktiskt att det här var väldigt gott. =) Men fick ju göra dom själv så. ;P 
Hade en mysig eftermiddag med E.. =) 
 
Resten av dagen sprenderades hemma. Jag fick lite ont i magen, så vilade en stund efter att E åkt hem och på kvällen blev det filmmys och tv. 
 
Idag står det PLUGGA med stora bokstäver i min kalender. Har kommit efter en hel del och måste sätta fart nu och komma igång igen. Så nu blir det nån timmes plugg och sen blir det nog en promenad i det underbara höstvädret... 
Kaffet ska sättas igång nu också.. =) 
 
Bjuder på en bildbomb från helgen... Just ja, vi har köpt ny bil i helgen också. =) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback