6December2013

God morgon! 
 
När man jobbar som tim.vikarie så vet man ju inte riktigt när man jobbar, man blir oftast inringd på morgonen. Så därför har jag från och med idag börjat att gå upp med Pälsk vid 06-tiden på morgonen, bara för att vara vaken och redo utifall dom ringer. Nu menar jag inte att jag går upp och göra mig klar, klär på mig och sånt, utan menar att jag går upp och vaknar till liv. Gör mig lite kaffe och se sätter mig framför tv'n. 
Nackdelen med detta är ju att man kanske gått upp helt i onödan om det är så att dom faktiskt inte ringer, som idag. Men för min del så gör det inte så mycket. Jag är ju en morgon människa så.
 
Jag har redan hunnit sätta igång en tvätt, sätt på veckans Paradise avsnitt, kollat på 2 avsnitt av skilda världar och ätit en frukost. Nu tänkte jag hänga lite i badrummet med tvätten och sen får det nog bli en sväng med dammsugaren. Skulle behöva plugga lite idag då alla studieuppgifter i Vård-och Omsorgsarbete ska vara inlämnat nästa vecka och jag har en uppgift kvar. Har en uppgift kvar i Medicin också, men den tar jag nästa vecka. 
På måndga ska jag föresten tillbaks till Sigtuna hemtjänst och ha en praktik dag. Ska bli kul och spännande att komma tillbaks.
På tisdag är det ÄNTLIGEN dags att besöka "farbror"(han är typ 30-35) kirurg för att diskutera min gallsten och förhoppningsvis börja planera in operation. Nu har det gått lite mer än *peppar,peppar, ta i trä* 2 veckor sen mitt senaste gallstensanfall, värk har jag haft till och från, men inget anfall. Skulle inte förvåna mig om det kommer som en fin överraskning lagom till julafton. Skulle ju sitta fint. NOT! 
 
Nähe, jaha. tvätten i badrummet va det ja.. Måste nog ta mig en till kopp kaffe också känner jag. 
 
CIAO ! 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback