18December2013

Goder morgon mitt herrskap! 
 
Har varit två fullspäckade dagar. Iallafall gårdagen. 
I måndags var det prov i Medicin, som om jag ska vara ärlig gick rent åt helvete.. Men jag gjorde så gott jag kunde och jag var tydligen inte den enda som kuggat ganska rejält på provet.. Tror det var typ 3 eller 4 stycken som klarade provet och slapp göra kompletering. Vi andra fick av nån skum anledning EXAKT samma frågor att göra kompletering på.. ? =/ Nåt som inte stämmer, vi kan ju inte vara typ 10st som fått fel på exakt samma frågor? =/ Hmm aja, jag orkar inte lägga energi på det då jag efter gårdagens betygsamtal i både medicin och Hälsopedagogik fick veta att jag är godkänd i båda kurserna. =) Ett E(godkänd) i Medicin och ett D(G+/VG-) i Hälsopedagogik. Så jag är mer än nöjd trots att provet gick rent åt helvete och att jag fått kompletering.. Huvudsaken är att jag klarade kurserna! =) 
Hade även betygsamtal i Vård-och Omsorgsarbete 1 igår och den var jag så nervös för så jag höll på att bryta ihop. Eftersom att jag missat praktiken och allt det där i och med gallstenen så kände jag att det aldrig skulle gå, att jag aldrig skulle bli godkänd. MEN, jag har ju världens underbaraste lärare och hon frågade vad jag hade fått göra dom gånger jag var på praktiken och sa sen -"Du, ring till din handledare på din APL och säg att du fått avslta din APL. jag kommer godkänna dig, du är så värd det för du har ju gjort mycket bra ifrån dig på alla uppgifter och inlämningar och jag vill inte att du ska behöva ha APL på jullovet, utan vill att du ska  kunna vila upp dig inför nästa termin. Nu ska du tänka på din hälsa och inget annat." 
Asså jag blev så glad och fick nästan tårar i ögonen! Så underbart skönt! Har bara 3st inlämningar som jag ska skicka in, men annars så är jag helt klar med nivå 1 i denna utbildning. Trodde aldrig att det skulle gå, men det gjorde det! =) Fick inget slutgiltigt betyg igår eftersom att jag har 2 inlämningar kvar i den kursen, men hon sa att det kommer bli ett E eller ett D, kanske ett C om jag har riktigt tur.. =P 
Ska ficka dessa inlämningar redan idag så att jag slipper tänka på nått som har med skola att göra ända fram tills den 13 Januari då vi startar nivå 2. 4st nya kurser att se fram emot och en ny APL/praktik på ett nytt ställe. 
 
Var även iväg på ett möte med E igår, som gick bra. Hoppas jag iallafall, men kändes som det. 
 
Nu ska jag göra mig lite kaffe. Får bli bryggkaffe idag för våra kapslar är slut, precis som allting annat här hemma.. 
Så, kaffe, lite Paradise Hotel avsnitt och sen blir det att fixa mina inlämningar som är kvar.
 
CIAO!! 
 
 
 

Kommentarer

Lämna ditt avtryck här:

Ditt namn:
Spara?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din URL/Bloggadress:

Ditt avtryck:

Trackback